zondag 22 maart 2015

Show 'n Tell: De anonieme sjaal

Op Facebook kwam ik de groep 'De Anonieme Sjaal' tegen. Een groep met als doel om zelfgemaakte sjaals en andere cadeautjes achter te laten voor wie het vind. Gewoon, als positief cadeautje. Een ontzettend leuk initiatief.
On Facebook I came across the group 'De Anonieme Sjaal' (the  scarf). A group which leaves homemade scarves and other presents for whoever finds it. As a positive gift. A really nice initiative. 



Ik vond ergens tussen alle hectiek de tijd om een sjaal te breien. Ik zag namelijk een meisje fietsen met een prachtige sjaal en bedacht me dat ik die wel na kon maken. Met de wol die over had van de mittens voor de swap maakte ik toen deze sjaal. Best een gedoe, want het wit moest ik na twee toeren telkens afknippen, niet ideaal dus. Maar goed, na wat doorzetten is er toch een mooie sjaal uit gekomen. Luchtig en zacht.
Somewhere I found the time to knit a scarf as well. I saw a girl on a bike with a beautiful scarf and thought to myself that I could make something like that. With the wool I had left from the swap-mittens I made this scarf. It gave me some trouble, because I had to cast off and on the white yarn after two rows. So it wasn't ideal, but in the end I did end up with a beautiful scarf. Fluffy and soft. 


Ik besloot de sjaal te droppen toen we met mijn schoonouders ergens gingen lunchen. Buiten was een terrasje opgesteld, maar het was koud die dag, dus er zat niemand. Dus legde ik de sjaal daar neer, netjes ingepakt en met een briefje erbij "voor de eerlijke vinder". Toen we uitgegeten waren en weer langs het tafeltje liepen, was het pakje weg. Ik hoop dus dat iemand er heel erg blij van is geworden.
I decided to drop this scarf when we went out for lunch with my in-laws. Outside there was a little terrace, but no one was seated there, because it was a cold day. So I left my scarf, neatly packed and with a note "for whoever finds this". When we left, the scarf was gone. I hope it made someones day. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen