zaterdag 31 januari 2015

Show 'n Tell: Upcycle Funk

Ik doe het niet vaak; naaien. Ik heb een haat-liefde verhouding met mn naaimachine. Ik zie soms van die mooie dingen voorbij komen en dan roept er iemand dat het helemaal niet moeilijk is. Dus soms wil ik dan wel proberen. Meestal draait dat uit op vloeken, tieren en een hele hoop ergernis. En uiteindelijk een passable eindresultaat.



Laatst kwam ik nog een zak met oude kleding tegen die mijn schoonzusje me ooit eens had doorgeschoven. Destijds bewaard om misschien als vulling te gebruiken voor de poef, maar ik kreeg toen opeens een oude zitzak van iemand cadeau die er prima inpaste.
Maar goed, die kleding was er nog. En toen ik daar doorheen ging zag ik opeens mooie, leuke stofjes in kleding die mij niet paste. En ik bedacht dat die leuke stofjes ook best voor iets anders gebruikt mochten worden. Dus verknipte ik ze, en maakte er kussenhoesjes van. Ja, zelfs de ritsen zijn gerecycled, ik heb ze uit een afritsbroek zitten tornen. Dat is nog eens upcyclen.


Natuurlijk besefte ik me veel te laat dat het stofje van de bovenste hoes stretch is, en dat dat helemaal niet fijn naait. Dat zorgde inderdaad wel voor wat extra vloeken. Maar, uiteindelijk toch semi-gelukt. Nu maar wachten op die mooie zit-vensterbanken waar ze in komen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen