zondag 11 januari 2015

Show 'n Tell: Kerstkaartjes

Tja, toch nog wat inhaal posts hoor... om nog even in de kerstsfeer te blijven. Kerstkaartjes!
I have some catching up to do... so we'll stay in the Christmas-spirit with Christmas cards!


Als kind vond ik het altijd heerlijk om kerstkaartjes te knutselen in de kerstvakantie. En natuurlijk was het super stoer om mijn eigen kaartjes naar iedereen te kunnen sturen. Gelukkig had ik een mamma die meestal wel meedacht hoe ik die kaartjes dan zou gaan maken. Tot ik er opeens te oud voor werd en het niet meer cool was om zelf kaartjes te maken. Ik kocht ze wel, en verstuurde ze, want geen kaartjes is nooit leuk. Een paar jaar geleden had ik opeens wel inspiratie. En vorig jaar claimde ik zelfgemaakte kaartjes van iemand anders die me weer inspireerde om zelf ook weer te gaan knippen en plakken. En dit jaar was ik weer aan de twijfel. Want zonder zo'n moeder die alles voor je bedenkt, is het soms toch best lastig hoor.
As a child I always loved to craft some christmascards during the Christmas holidays. And of course it was super cool to be able to send my own cards to everyone. Luckily I had a mom who always thought out what I had to make. Until some year I found myself to old to craft cards, it certainly wasn't cool anymore. I still send cards, but only bought ones. Untill a few years ago I got some inspiration for making my own. And last year I claimed a set of home made cards in a swap that gave me some inspiration to make some my own. So this year I was very much in doubt what to do. Because without a mum to tell you what to do, making things is very difficult. 


Tot ik voor een sinterklaascadeautje in een kunstenaarsbenodigdhedenwinkel (hoeveel punten is dat?) stond en me opeens weer te binnen schoot dat ik bij Anneloes had gezien dat ze met een linoliom-guts fantastische stempels kon maken. Gelukkig hadden ze zo'n guts (een hele set zelfs) en ik had weer wat te doen. Eerst maakte ik een bijenstempel. En toen opeens bedacht ik me dat het leuk zou zijn om stempeltjes te maken om kerstkaarten meer te freubelen. Samen met prachtig papier van de Action en rode, groene en zilver-glitter stempelinkt van de HEMA knutselde ik dus deze kaartjes in elkaar. Heerlijk vond ik dat, zo freubelen, dus wie weet komen er binnenkort ook wel nieuwjaars kaartjes, of lentekaartjes, carnavalskaartjes....
Then, I was in an art-store for a Christmas present and remembered Anneloes saying she cut stamps with a linonium-cutter. So I bought one. First I made a bee-stamp. And then I thought about how cool it would be to use these stamps for some christmas-cards. Action had lovely paper and HEMA stamp-ink in the right colors. I had some nice evenings crafting, so maybe, I'll be making some New Years-cards, or spring-cards, or carnival-cards, or...


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen