donderdag 15 januari 2015

Show 'n Tell: Hokuspokus Harry

Mijn schoonzusje houdt erg van Harry Potter. En dat vind ik leuk, want ik vind Harry ook leuk. Want ik vind het leuk om Harry Potterige dingen te handwerken. Vorig jaar maakte ik een kussenhoes met het hoofd van Sirius Zwarts erop voor haar verjaardag. En dit jaar wilde ik graag een illusion-knit maken, waar ik vorig jaar niet aan had durven beginnen. Ik was nog niet zo lang bezig toen opeens de mededeling kwam dat ze haar verjaardag niet in november, maar al in oktober wilde vieren, samen met mijn zusje... Dus besloot ik dat ze haar cadeau met Sinterkerst zou krijgen. Gelukkig maar, want het was ietsje meer werk dan ik had verwacht.
My sister in law loves Harry Potter. And I like that, because I like Harry too. And because I like to craft Potter-items. Last year I made her a pillowcover with the portrait of Sirius Black. And this year I wanted to make her an illusion-knit, which I didn't dare to start last year. I wasn't very well on my way when I received word she'd be celebrating her birthday in October instead of November, which left me with not enough time to finish. So I decided to gift this with Christmas. Luckily, because it took a lot longer to finish than expected. 



Het idee van een illusion knit is dat je dus alleen streepjes ziet als je er van voren tegenaan kijkt, ziets als hier boven. Maar als je er van de zijkant naar kijkt, dan komt er opeens een afbeelding tevoorschijn. Zoiets als hieronder. Foto's maken was niet heel makkelijk, ook omdat de sjaal dus echt enorm groot is geworden.
The idea of an illusion-knit is that you only see stripes when looking at it directly, something like the first picture. But when seen from the side, you see an image. Something like the picture below. Taking a picture was rather difficult, also because the shawl turned out a little big. 



Het patroon is van Steve Plummer, van woolythoughts, die expert is op het gebied van illusion-knitting. Ik breide met Wibra Saskia en gebruikte iets meer dan 2 bollen per kleur.
The pattern is by Steve Plummer from Woolythoughts, who is an expert in illusion-knitting. I knit with Wibra Saskia and used a little over 2 skeins for each color. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen