zondag 14 december 2014

Show 'n Tell: Thar be dragons

Als je mijn blog ziet lijkt het net alsof ik stil heb gezeten. Niet! Was gewoon een blogdipje. Maar met werk en handwerk blijft er soms nog maar weinig over voor iets anders.
When looking at my blog it almost looks like I have been sitting still. No way! I just didn't feel like blogging much. And with work and crafting, there sometimes is little time for anything else. 



Uit de oude doos zouden we dus bijna kunnen zeggen. Mijn Thar be dragons mitts, die ik nu dagelijks gebruik. Herinneren jullie nog het Simon Lewis draadje dat ik een tijdje geleden verfde en vervolgens spon? Die vroeger erom om mitts te worden.
So, these are almost old. My Thar be dragons mitts, which I now use daily. Do you guys remember the Simon Lewis yarn I dyed and spun? They asked to become mitts. 



Voor de aller aller allerlaatste ronde Nerd Wars was één van de opdrachten om iets te maken ter nagedachtenis aan Nerd Wars of geïnspireerd door een andere Nerd Warrior. De meest fanatieke Nerd Warrior én Beesteboeler is Lepida. Zij was het die ons uitnodigde om vooral ook mee te gaan doen en toen ik dat met een hoop anderen deed was zij het die lijstjes bijhield, prijzen uitreikte en altijd klaar stond met tips, advies en moral support. Ik maakte deze mitts dus ter ere van haar. Sophie houdt erg van fantasy en ik heb van haar kant als menig draak voorbij zien komen. Dus deze dragon-paws van Deborah Harowitz pasten perfect.
For the very very very last round of Nerd Wars one of the challenges was to be inspired by Nerd Wars or a fellow Nerd Warrior. The most honorable Nerd Warrior I know is Lepida. She is the one who invited us to join, and once we did join she kept lists, gave out prizes and was always ready with tips, advice and moral support. I made this mitts in honor of her. Sophie loves fantasy and I have seen many dragons from her hand, so these Dragon Paws by Deborah Harowitz fit perfectly. 


Moet gezegd worden, de wol was eerst een beetje kriebelig. Maar het went en wordt vanzelf een beetje minder. Ze zouden eigenlijk wel eens geblockt mogen worden. Maar ja, dan kan ik ze even niet aan...
It has to be said. This wool was a little itchy. But I am getting used to it, and it is getting softer by wearing it much. They should be blocked some time, but that would mean I wouldn't be able to wear them for a while...



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen