dinsdag 23 december 2014

Appeltaart no. 15

Ik werk nu alweer anderhalf jaar als biebjuf op een basisschool in Maasticht. Samen met een stel andere vrijwilligers proberen wij kinderen te helpen met leuke boeken vinden, voorlezen, boeken innemen en weer uitlenen. Heel erg leuk, en heel erg gezellig. Afgelopen donderdag kwamen we met wat meer zodat we op een gezellige manier het jaar konden afsluiten. En ik besloot dat appeltaart daar wel bij hoorde.


Nogmaals op de website van AH vond ik een recept voor Marokkaanse appeltaart. Dat was precies wat ik nodig had. Een stevige taart die ik dus makkelijk zou kunnen meenemen, zonder dat die uit elkaar zou vallen. En dan ook nog eens de juiste gelegenheid om een taart te bakken waarvan ik wist dat Lief hem niet lekker zou vinden, ik had nu immers eet-hulpjes.


Dit is een plaat-taart die ik uitrolde tot een soort grote pizza en vervolgens belegde met kruidige appelstukjes en verse(!) dadels. Hmmmm.  De taart is daardoor meer een soort gigantische koek. Stevig, kruimelig, lekker zoet en heerlijk kruidig. Toppertje dus.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen