zondag 21 december 2014

appeltaart no. 14


Ik ben een groot liefhebber van de recepten website van de Albert Heijn. Niet dat de recepten die erop staan heel erg verrassend of anders zijn (meestal eigenlijk niet), hoewel er een paar van mijn meest favoriete recepten vandaan komen. Dat komt omdat je er ook gewoon een ingrediënt kunt intypen, en dan vindt hij daar een recept bij. Super handig als je met tientallen courgettes, kilo's pompoenen en handenvol rode bieten uit de tuin hebt gehaald en je wel eens wat anders wilt eten dan die paar recepten die je zelf kent. 

Voor mijn appeltaarten-uitdaging had ik nog geen enkele appeltaart gemaakt die ik van die website had gehaald, dus ik vond het wel eens tijd worden. Tussen alle klassieke appeltaarten (ja, die kennen we nu wel), vond ik ook een recept dat Romige Appeltaart heette. Dat sprak mij wel aan, dus ik besloot die te maken. De ingrediënten leken een beetje op die van appeltaart nummer 11, maar goed dat zouden we dan wel zien.

De taart was heel erg snel klaar en makkelijk te maken. Maar toen we hem proefden waren we een beetje teleurgesteld. Dat 'romige' proefde meer als ongaar. En dat was niet zo, want mijn opgeofferde breinaald had verteld dat deze taart, of eigenlijk cake, echt wel gaar was. Een beetje en kleffe cake dus. Niet heel erg lekker. Hem wat laten besterven hielp, maar verder niet voor herhaling vatbaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen