woensdag 17 december 2014

Appeltaart no. 12

Ik moet wat bekennen. Toen ik vrijdag een nieuw appeltaart recept aan het uitzoeken was kwam ik dit recept tegen in mijn map met opgeslagen appeltaart recepten. De titel sprak me wel aan, appel, custard, honey, hmmm.. en deze blog heeft prachtige foto's. Dus ik schreef de ingrediënten over op een boodschappenlijstje, en begon toen te denken....

Ik had toch al eens eerder een recept waarin er vaag 'je meest favoriete recept voor een appeltaart-korst' werd vermeld onder de ingrediënten? Ik kan me zelfs iets herinneren dat ik na een dergelijk recept had gezworen nooit meer een recept te maken waarin Amerikaanse of Engelse inhoudsmaten genoemd werden. Maar, ik wist het niet meer zeker.



Gelukkig kent deze blog labels en label ik alle appeltaart-blogjes netjes. Dus ik kon nakijken welke appeltaarten ik nu wel en welke appeltaarten ik niet al eens had gemaakt. En deze appeltaart stond er niet bij.

Maar toch.. er stond me iets van bij. Ik begon me zelfs iets te herinneren over blauw-uitgeslagen walnoten. En over een taart die eigenlijk helemaal niet zo lekker was, daardoor de helft in de prullenbak belandde. En ik wist zeker, dat die taart gemaakt was naar aanleiding van bovenstaand recept. En dus ging ik zoeken. En ik vond deze foto. Van een taart die leuk was toen die net uit de oven kwam. Maar niet meer zo heel leuk was nadat deze net was geproefd. En waarvan het dus ook niet meer leuk genoeg was om nog meer foto's te maken, van puntjes appeltaart op een schoteltje bijvoorbeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen