zaterdag 13 december 2014

Appeltaart no. 10



De appeltaart van september was eentje op verzoek van Lief. Een jaartje of 10 geleden kocht ik ooit eens een kookboek met Joodse recepten. Deels omdat ik gewoon heel erg benieuwd was, deels omdat er veel vegetarische recepten in stonden. Enige tijd was dit mijn go-to receptenboek, omdat de gerechten die erin stonden vaak verrassend én lekker waren (mijn 'befaamde' Borsjt recept komt bijvoorbeeld uit dat boek). Er staat ook een appeltaart in, die ik al sinds onze begindagen voor Lief bak.




Het is eigenlijk een appelcake. Er hoort amandelschaafsel in, geloof ik, maar ik gebruik altijd hele amandelen die ik fijnmaal in de keukenmachine. Dat geeft de cake een heerlijke bite. Er overheen plakjes appel, die ik altijd volgens het plaatje op de foto mooi in een rondje op de taart rangschik, en dan nog een laagje eroverheen, want volgens het recept gaat er meer appel in dan cake.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen