vrijdag 5 september 2014

Show 'n Tell: Bee's Knees jumper


Hij is al een weekje af. Maar nu dan toch echt, mijn aller nieuwste trots; mijn bee's knees jumper.
I've got this one finished for about a week. But now for a real show 'n tell, my bee's knees jumper.


Het patroon komt uit het boek A Stitch in Time by Susan Crawford, wat boordevol patronen staan die uitgegeven werden in the good ol' days en heruitgeschreven en gemaakt om te voldoen aan de moderne eisen van patronen en om gebruik te kunnen maken van moderne garens. Ik kreeg de e-book versie in april voor mn verjaardag van mijn schoonouders, de papieren versie is momenteel in herdruk. Dit was het eerste patroon wat ik prachtig vond, en ik denk dat ik zo nog wel wat jaartjes vooruit ga kunnen.
The pattern is from the book A Stitch in Time by Susan Crawford, which is full of patterns which were released in the good ol' days, and rewritten and remade to go by modern standards and fit modern yarns. I got the e-book version for my birthday in april from my parents in law, the paper version is in reprint at the moment. This was the first design I loved instantly, and I think I will have a few years of fun with this book.








Het patroon komt uit de jaren '20 (kan je het zien), vandaar dat ik de naam koos Bee's Knees, wat een echte flapper-girl uitspraak is.
The pattern is from the '20s (can you see), which is why I called my sweater Bee's Knees, which is typical flapper-girl lingo.








De trui zelf was eenvoudig te maken. In eerste instantie een rechte lap met een gat voor je hoofd middenin. Daarna steken opnemen voor de mauwen, die eigenlijk ook weer een saaie, rechte lap zijn. Daarna de banden haken, als je daar eenmaal het ritme van te pakken hebt gaat het al snel heel erg makkelijk en prettig. De enige problemen die ik had was een tekort aan katoen, wat gelukkig snel opgelost was door een mailtje aan mijn leverancier Wollandhof, die gelukkig hetzelfde kleurbad nog in voorraad had. En een leesfoutje van mijn kant, waardoor ik de nekband opnieuw mocht gaan maken.
The jumoer itself was a piece of cake to make. Just a square with a hole for your head in the middle. Then, picking up stiches for the sleeves, which are also just knitting straight ahead. Then crocheting the bands, which are easy enough once you've got the rhythm.
The only problems I had was a lack of cotton, which was quickly solved by Wollandhof, my online yarn supplier, who still had the same dye lot. And I did a little reading mistake, causing me to have to redo the entire neckband.








Speciaal voor jullie (slijm) deed ik een photoshoot. Inclusief gastmodel Babel.
And, special for you guys, I did a photoshoot, including a guest model: Babel.













En voor de liefhebbers mijn art tie-in: het onderdeel Hygieai van Gustav Klimt's muurschildering in Vienna (1900-1907).
And for the lovers, my art-tie-in: the part Hygieai in Gustav Klimt's mural in Vienna.





























Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen