donderdag 7 augustus 2014

Show 'n Tell: Deer in a monastery garden

Nu we ook mogen verven voor Nerd Wars ben ik helemaal los. Ik was vergeten hoe leuk het is om dat te doen. Ik probeerde voor het eerst uit om lontwol te verven. Daarvoor gebruikte ik een lont Europese Merino. Voor onze tweede ronde had mijn team het schilderij Deer in a Monastery Garden gekozen, van de schilder Franz Mac uit 1912.
Now we're allowed to use dyeing for Nerd Wars I am all about dyeing. I had almost forgotten how much fun it is. I decided to dye a roving for the first time. I used European Merino for that.
For the second round, my team decided we wanted the painting Deer in a Monastery Garden by Franz Mac, from 1912. 



Ik kende het niet, maar ik vind het een prachtig schilderij. Ik denk, weer, vanwege de verhouding groen en paars. Maar ook vanwege de lijnen. Maar vooral dat groene en paarse. Ik wilde dat terug hebben in mijn wolletje. Jammer genoeg ging dat niet helemaal goed. Mijn paars bleek meer roze. En de kleuren liepen enorm uit, waardoor alle groen een stuk groezeliger werd dan de bedoeling.
I didn't know the painting before, but I love it. I think, again, because of the greens and purples. But also because of the lines. But especially the colors, which I wanted to reflect in my wool. Unfortunately it didn't really go as planned. The purple turned out to be more pink, and the colors were bleeding all over the place (my kitchen was pink) so my green is a bit fowl. 


Inmiddels heb ik een soort haat-liefde verhouding met de wol. Ik ben hem aan het spinnen en soms denk ik dat het een prachtig wolletje wordt en soms denk ik dat ik hem maar moet weggeven of oververven want het wordt toch niks. We zullen zien. Wat vinden jullie er van?
I now have a love-hate relationship with this wool. I am spinning it, and sometimes I think this is going to be a lovely yarn, yet at other times I think I should give it away or dye it over, because it won't be anything. We'll see. What do you think?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen