woensdag 30 juli 2014

Show 'n Tell: Six little yellow duckies

Op internet zijn er zoveel geweldig leuke en goede initiatieven te vinden. Ik doneerde eerder al knuffels aan het Poekie project, maar ik zie ook overal Early-birdjes en octopusjes voorbij komen (die óók nog op mijn to-do lijstje staan), knuffels en dekens voor zonneknuffels/zonnedekens, noem maar op. Nu kwam ik vorige maand opeens het little yellow duck project tegen. Een geweldig leuk initiatief. Het idee is dat als RAKje een klein, zelfgemaakt eendje wordt achtergelaten. Een random act of kindness dus, voor wie het dan ook mag vinden. En de bedoeling is dan om de vinder te inspireren om ook iets aardigs te doen voor iemand die hij of zij niet kent, door het afgeven van bloed en/of plasma, of misschien zelfs een orgaan of stamcellen.


Ik wordt zelf erg flauw als ik bloed afgeef, dus doneren is voor mij eigenlijk geen optie. Ik was dus erg blij om te horen dat ik om deze manier toch een bijdrage zou kunnen leveren. Ik haakte 6 kleine eendjes, naar het patroon van Lisa van Klaveren (het patroon is op de website van de stichting te vinden, er zijn ook patronen om eendjes te breien of te naaien). 



De eendjes werden allemaal voorzien van een (mega groot) label en ik dropte er drie hier in het buurtwinkelcentrum en drie op het station. Wat best spannend was, zeker het foto's maken, want wat ben je dan eigenlijk aan het doen? En ze wilden ook nog niet eens blijven staan met dat enorme label om hun nekjes. 



Een paar dagen later zag ik op de website dat er in elk geval één gevonden was, die bij de flessen wijn in de Plus.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen