donderdag 17 juli 2014

Show 'n Tell: Babelicious

Een tijdje geleden spon ik garen van Babelhaar. En nu wilde ik dat ook graag gebruiken. Ik had al heel lang mijn oog op het patroon Daniel the Spaniel van Oliverboliver. En dat is dan het fijne aan Nerd Wars: soms krijg je dan de kans om eindelijk iets te maken wat je al heel lang wilde. De uitdaging: maak iets geïnspireerd op een sidekick, die van jou of die van iemand anders. Wie anders is mijn eigen sidekick dan Babel?
A little while ago I spun yarn from Babels hair. And now I wanted to use it too. I have been eyeing the pattern Daniel the Spaniel by Oliverboliver for a while. The best thing about Nerd Wars is that sometimes you get challenged to finally make something you've been wanting for a while. The challenge: craft something inspired by a sidekick, your own or someone else's. And who else could be my sidekick than Babel?


Het is een leuk patroontje om te breien. Het enige nadeel zit hem erin dat je alles plat breit en dus naderhand de naadjes moet dichtnaaien en daar ben ik niet zo heel erg goed in. Zelfs de loopstitch, waar ik heel erg tegenop had gezien, viel heel erg mee. Ik breide het lichaam en de pootje gewoon met het bolletje wat ik had gemaakt en het koppie en de oren met wat extra Babel-garen wat ik nog had gesponnen om de kleuren hier zelf mooi te kunnen verdelen. Dat garen werd overigens iets dunner dan het andere, dus er zit een heel klein proportie-verschil...
The pattern is real nice to knit. The only disadvantage is that you knit all the pieces flat, thus you'll have to sow them shut afterwards, which I am not very good at. Even the loopstitch, which I wasn't looking forward to, actually was very doable. I knit the body and the paws with the yarn I'd already made, while I used some extra-made Babel yarn for the face and ears to be able to distribute the colors the way I wanted to. The extra yarn did turn out to be a little thinner than the previous one, so there is a slight difference in proportion I am afraid..




En voor de kunst-geïnteresseerden onder ons:
And for the art-interested among us:

Mars, Venus and Cupid by Paolo Veronese





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen