donderdag 31 juli 2014

Appeltaart no 7.

Oeps, ik loop een beetje achter met die appeltaarten. Druk geweest,  geen zin gehad, en een nieuw boek vol met heerlijke cupcakes die geen appeltaart zijn.

Maar, met zoveel honing bedacht ik me dat het leuk (en lekker) zou zijn om een appeltaart te maken met honing. Op internet kwam ik dit recept tegen, wat mij het proberen waard leek.


Het leek even mis te gaan. Zoals altijd als ik iets in de oven moet laten karameliseren gebeurde er nada. Nog maar wat poedersuiker erop en de oven dus wat hoger...iets te hoog dus, of gewoon te lang, want de appeltjes begonnen al zwart te worden. Gelukkig is het maar suiker, dat ziet er altijd erger uit dan het is. 


Zoals je ziet was de taart al half op voordat ik me bedacht er een foto van te maken. Een goed teken! Het was dan ook een erg lekkere taart. De volkoren bodem vormt een harmonieus geheel met de honing en de kaneel. De frisse appels brengen die donkere smaken weer in balans. De taart is best dun, waardoor die erg licht is. En eigenlijk zit er ook niet zo heel veel meer in dan appels. Nom. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen