woensdag 9 april 2014

Show 'n Tell: Nest

Al een hele tijd stond het nest (even scrollen naar de Engelse versie) op mijn to-do lijstje. Dat kan ook niet anders als je die verschrikkelijk lieve foto's ziet. Ik zag er alleen een beetje tegenop om te maken. Het is gemaakt met t-shirt garen, en wat ik heb gehoord is daarmee haken niet voor watjes. Met andere woorden: het is hard trekken en je krijgt er snel spierpijn en kramp van. Maar ja, ik had dat garen staan, en die klossen staan verschrikkelijk in de weg. En ik had het de katjes beloofd. Dus begon ik eraan.
The Nest has been on my to-do list for a while now (scroll down in the link for the English version). There is no mystery there when you see those very cute pictures of that very cute cat. But I have been dreading to make the thing. It's made with t-shirt yarn, and what I'd heard of it, it isn't for sissies. In other words: it's a lot of hard pulling and it gives you muscle aches and cramps. But, well, I did have the yarn standing there being very ugly. And I had made a promise to my cats. So eventually I started. 



Men heeft niet gelogen. Wat een k*t werkje was dat zeg. En als het resultaat dan ook nog tegen valt.... Het patroon klopt niet én ik heb op één punt het patroon verkeerd begrepen waardoor ik nu dit prachtige, ahum, misbaksel in de kamer heb liggen. Maar....hij is wel goedgekeurd door Vudou. Hij ligt er graag op te slapen, in de spelen én hij wordt als krabpaal gebruikt. Dus, dat ding komt voorlopig niet los. En dat vinden mijn armen niet zo erg.
They were right. What a crappy job that was. And if the result isn't what you've hoped for.... The pattern isn't right and I misunderstood one part of the pattern wrong, which results in this beautiful, ahum, monstrous thing. But! Vudou does like it. He likes to sleep on it, play in it, and he used it as a scratching post. So, this thing is going to stay just the way it is. And my arms agree on that. 


Ik hechtte alleen de buitenste draadjes af, want zo is het natuurlijk extra leuk om mee te spelen.
I only cast off the outer ends, because this way it is a lot more fun to play with.








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen