woensdag 12 maart 2014

Tuin update: Lente!

Ik hoef het vast niemand meer te vertellen: de lente is wel erg vroeg dit jaar. Ik heb er totaal geen problemen mee. Een lekker zonnetje betekend een aantal fijne dagen in de tuin, dat er nu ongeveer zo uit ziet:




En dat is al best netjes, al zeg ik het zelf. Mijn plan voor dit jaar om alles op de permacultuur manier te doen houdt ook in dat ik de grond ten alle tijde bedek. Okee, misschien soms voor het zaaien mag het eventjes bloot. Verder altijd bedekt. Er zijn verschillende manieren om de grond te bedekken, maar aangezien ik nog geen enkel gewas in mijn tuin heb staan wat ik daarvoor kan gebruiken, gaat het in eerste instantie stro zijn. Bij het tuincentrum best duur, maar gelukkig kwam ik er al snel achter dat de kinderboerderij ook stro verkoopt en dus propten we twee balen stro in ons Vivio'tje en dumpten die op de tuin.


Eén kleine waarschuwing: mocht je daarnaast nog willen werken, zet die balen dan gewoon even weg. Ik 'schepte' met de rand van mijn broek zo een hap stro mijn onderbroek in... oeps.

Nog meer nieuws: een kleine vijver, die nu nog vrij kaal is maar daar gaat verandering in komen.


En mijn vorig jaar gemaakte bijenhotel hangt eindelijk. En er kunnen er nog meer bij. 


Ook binnen is het inmiddels lente. Ik heb buiten op het balkon wat voorgezaaid in bakjes, in kleine zaaiserres en binnen staan inmiddels al grote kikkererwtenplanten en mini tomatenplantjes.

Kikkererwten

Tomaten, inclusief katten-wering.

Tuinbonen, nou ja, bijna dan. 

Witte kool
Bietjes


Met andere woorden: we zijn begonnen!!!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen