zondag 23 maart 2014

Show 'n Tell: Simon Lewis

Het spijt me, maar ik moet alweer beginnen over Nerd Wars. Is dat zo erg? Nee, eigenlijk niet. Ik vind het heel erg leuk om er aan mee te doen en ik heb me deze keer echt laten inspirerend door de opdracht. Deze keer was het de bedoeling om iets te maken geïnspireerd op een 'underdog'. Ik koos als underdog Simon Lewis, een personage uit de De Kronieken van de Onderwereld van Cassandra Clare. Ik vind de boeken geweldig goed en Simon een leuk personage. Bij het inleveren van de challenge heb ik een half essay geschreven over Simon, dat ga ik nu achterwege laten. Toch een kleine uitleg. Mocht je de boeken nog willen lezen of heb je alleen het eerste boek (Stad der beenderen) uit, wees dan gewaarschuwd: mogelijke SPOILERS.

I am so sorry, but I am going mention Nerd Wars again. Is it such a bother? No, I don't think so. I love to participate in the games and I have been inspired by the challenge. This time we needed to make something inspired by an 'underdog'. I chose Simon Lewis, a character from The Mortal Instruments by Cassandra Clare. I love those books and I think Simon is a lovely character. When submitting this project I wrote kind of an essay to explain Simon and his underdogness. I am not going to repeat that here. But I will have to explain things a bit. If you haven't read the books yet but would like to, or if you're no further than the first book (City of Bones), consider yourself warned for possible SPOILERS.

In het tweede boek wordt Simon, eerst gewoon mens, een vampier. Een beetje vervelend, maar verder verandert en aan hem niks. Nog iets vervelender is als de bad guy, Valentijn hem ontvoert en meeneemt naar zijn schip waar hij al Simon's bloed uit het leeg trekt voor een of ander bad ass betovering. Valentijn is gelukkig een beetje haastig, waardoor Simon nog een beetje bloed over heeft en dus blijft leven. Jace komt hem uiteindelijk redden door Simon toe te staan hem te bijten en zijn bloed te drinken. Wat we dan nog niet weten, maar later uitkomt is dat Jace als baby engelenbloed heeft gekregen, waardoor hij nu engelenbloed door zijn aderen heeft stromen. Omdat Simon dit drinkt gebeurt er ook iets met hem: hij kan opeens wel tegen daglicht. Dat is uiteindelijk het eerste van een aantal gebeurtenissen waardoor Simon van een sullige nerd een superstoere held wordt. Nou ja, zo iets dan.

In the second book, Simon, first just a human, becomes a vampire. Not quite handy, but everything else doesn't change. A little bit more unconvenient is when the bad guy, Valentine, kidnaps him onto his boat and drains all of his blood to perform some bad ass enchantment. Valentine is a bit hasty, so luckily Simon doesn't loose all of his blood and thus is still a little alive. Jace finally comes to his rescue and allows Simon to bite him and drink his blood. What we then don't know, is that Jace has been given angelic blood as a baby, thus having angelic blood himself now. This blood changes Simon and allows him to walk in broad daylight. This finally is one of a range of events that changes Simon from a lame nerd into a super cool hero. Well, something like that. 


Goed, met dit in mijn achterhoofd verfde ik ongesponnen wol in tinten rood (en roze) voor het vampieren en bloed gebeuren. En ik voegde wat geel toe om het engelengebeuren te representeren.
Now, with that in the back of my mind I dyed unspun wool in variations of red (and pink) for the vampire and blood stuff. And I added a bit yellow to represent the angelic part. 


En dat spon ik uiteindelijk tot een dun draadje.
And than I spun it into a thin yarn. 

Sport weight
100 gram
338 meter
Handgeverfde Noorse schapenwol.










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen