vrijdag 7 maart 2014

Show 'n Tell: Rocky roads

Dus, ik had een mooi gesponnen wolletje en ik wilde er iets leuks van maken. 100 gram van een redelijk dik wolletje is eigenlijk niet zo heel erg veel. Ik kwam uit bij een muts. En ik vond een leuk patroon de Old Fern Hat van Gilda Knits. Maar ik kwam niet uit met het patroon en de steken. En eigenlijk werd het een veel te druk geheel, zo'n zelfgesponnen wolletje met een lace-patroontje erin. Dus zocht ik een nieuw patroon uit. Mayne Island Hat van Caitlin ffrench / we will tell you all our secrets. Eén klein probleempje, ik had net niet genoeg wol en mijn dikke, stugge draadje zorgde ervoor dat de muts er niet uitzag zoals die eruit zou moeten zien.
Plan C was de ribbel houden en er een gewone, ordinaire beanie van te maken. En voila.
So,  I had a nice spun yarn and I wanted to make something nice from it. 100 grams of a rather thick yarn actually isn't so much. So I decided to make a hat. I found a nice pattern, the Old Fern hat by Gilda knits. But I had some trouble with the pattern and actually a lace pattern with a rather thick, homespun yarn was a bit to much. So I searched for a new pattern. The Mayne Island Hat by Caitlin ffrench / we will tell you all our secrets. One little problem, I did not have enough yarn, plus the thick, rigid yarn made the hat look rather odd. It wasn't at all how it should be.
Plan C was to keep the ribbing and make it an ordinary beanie. Et voila. 







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen