vrijdag 28 maart 2014

Show 'n Tell: Mi(e)s Poes

Herinneren jullie je Jacobus nog (die overigens eindelijk bij oma woont)? Van dezelfde ontwerpster kwam vorige maand een set patroontjes uit voor Mies poes, Kees de hond en Teun de Vos. Ik vond Mies zo lief, die wilde ik wel maken. En al helemaal toen bij Beesteboel een KAL begon van Mies en haar vriendjes. Ik kon eindelijk beginnen toen ik heel lief van Mandy het patroontje kado kreeg.
Do you remember Jacobus (who, by the way, finally lives with my grandma)? The same designer released a new set of patterns last month, for Mies the cat, Kees the dog and Teun the fox. Mies is so adorable I had to knit her. And I wanted to start even more when Beesteboel held a KAL with Mies and her friends. And I finally could start when, very sweet of her, Mandy gifted me the pattern. 



Was was Mies weer leuk om te breien. De patronen van Annita Wilschut zijn zo opgebouwd dat je alles aan elkaar breit. Eventueel met behulp van hulpdraadjes en aanhechten op bepaalde plaatsen. Maar je hoeft dus nooit onderdelen aan elkaar te naaien met alle scheve pootjes en misvormde naairandjes van dien. Als je klaar bent, ben je klaar. Of nou ja, bijna.
It has been an absolute pleasure to knit Mies. The patterns by Annita Wilschut are made very clever. You knit everything in one piece. Sometimes with the help of a placeholder or by picking up stitches, but there is nothing left to sew at the end. So once you're finished knitting, you've finished your toy as well. Or, almost...


Twee weken geleden had ik Mies al af. Maar ik bleek niet de juiste oogjes te hebben. Op Etsy ontdekte ik een shopje waar ze goedkoop oogjes verkopen en waar je geen verzendkosten betaalde. Uit Hongkong, dat wel. Dus ik moest even wachten. Maar vandaag was de geboorte uiteindelijk compleet. Ontmoet Mies:
Two weeks ago I finished all the knitting bits. But I aparently didn't have the right size eyes for her. I found a lovely shop on Etsy that sells eyes rather cheap and I didn't have to pay any shipping costs. From Hongkong, so I had to be a little patient. But today I could finally finish her. Meet Mies:


Ik gebruikte een sokkenwolletje wat ik van de herfst had geverfd met ridderzuring. Ik verfde één deel met alleen de wortels en één deel met ook blad erbij. Er was een klein verschil in donkerte van het garen, vandaar dat ik elke ronde van kleur heb gewisseld waardoor Mies een leuk tijgerstreepje heeft gekregen. Ook verfde ik een stukje van het garen mee met mijn eerste gesponnen wolletje, waardoor er iets meer kleur in Mies' vacht is gekomen.
I used a sockyarn I had dyed in the autumn with Bitter dock. I used the roots for one part of the yarn, and I added the leaves for the second part. There was a little difference in the darkness of the yarn, so I alternated the yarns each row, giving Mies a lovely tabby fur. I also dyed parts of the yarn together with my first spun, adding some color. 




En ze vond meteen een vriendje.
And she found a friend right away. 






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen