zaterdag 1 maart 2014

Show 'n Tell: Babelicious

Daar gaan we weer: Nerd Wars. De bedoeling was het maken van iets gerelateerd aan een onconventionele (fysieke) sport. Na heel wat sporten te hebben bekeken kwam ik op het idee om agility te gebruiken en daarvoor te proberen om Babels haar te spinnen. Ik wist dat je van sommig hondenhaar kon spinnen. Een klein probleempje: Babel is maar een klein hondje. Hoewel hij flink in de rui is, komt er uiteindelijk toch niet voldoende vanaf om een fatsoenlijk draadje van te spinnen. Tot iemand mij het idee gaf om Babels haar mee te spinnen.
There we go again: Nerd Wars. The ide was to make something related to an unconventional sport. After searching a lot of sports I came across the idea to use dog agility and to spin with Babels hair. I knew some doghair is good for spinning. A little proble,; Babel is a little dog. Although he looses a lot of hair, it's not nearly enough to spin an agreeable amount of yarn from. Until someone gave me the idea to spin Babels hair together with normal sheephair.




Nou, dat lukte niet helemaal. Schapenhaar is een stuk langer dan hondenhaar, dus het Babelhaar trok ik telkens los. Maar ik merkte al snel dat ik Babels haar wel kon spinnen, als ik het maar niet mixte met schapenhaar. Dus gebruikte ik het om en om. Een stukje schaap, een stukje Babel. En zo kreeg ik dit mooie draadje.
Well, that didn't work out the way I thought. Sheephair is a lot longer than doghair, so Babelhair I pulled apart all the time. But I soon found out I could spin Babelhair on it's own. And so spun a little part Babelhair and then a little part sheephair an made this beautiful yarn. 



Babelhaar met Blue Faced Leicester.
70 gram / 229 meter
Sport weight
2 ply




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen