donderdag 13 februari 2014

Show 'n Tell: OOOHHHHMMM

Jaja, Nerd Wars is weer begonnen. Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met mijn dissertation en andere dingen die niet zo goed lukken. Ik had dus even iets kleins nodig om weer wat positiviteit in mijn haak en breiwerk te krijgen. Dus begon ik aan deze kleine monnik.
Yeah, Nerd Wars has started again. Until now I have mostly been working on my dissertation and other stuff that did not work out. So I needed something small to bring back some positivity to my crafting. So I made this little monk. 



De Nerd Wars opdracht: M is for Museum. Met andere woorden: laat je inspireren door een bezoek aan een museum of door iets wat je in een museum zou kunnen zien. Dat was nog even lastig beslissen, maar ik koos uiteindelijk voor een tentoonstelling in Brussel die ik ooit eens zag met opa, oma en mijn broer die ging over de kunst en cultuur van Vietnam. Veel Boeddhisme en Hindoïsme waar ik nu eens iets over kon uitleggen, tegengesteld aan de (fijne!) verhalen die opa altijd kon vertellen. Bovendien had ik dit patroon al een paar jaar liggen, een mooie gelegenheid om eindelijk eens te maken dus.
The Nerd Wars challenge was: M is for Museum. In other words: make something inspired by a visit to a museum or by something you could see in a museum. That was a difficult decision, but I ended up with a exhibition in Brussels that I once saw with my grandparents and my brother. It was an exhibition about the art and culture of Vietnam. A lot of Buddhism and Hinduism, which I was able to tell something about, instead of all the (very nice) stories grandpa used to tell. Plus, I had this pattern laying around for some time now. 




Het patroon is van KraftCroch.com, ik liet alleen de voetjes weg. Want deze Zen-monnik heeft die tijdens het mediteren natuurlijk onder zijn lichaam gevouwen.
The pattern is by KraftCroch.com, I only left out the feet. I think this little Zen-monk had these curled up under his body while meditating. 

En voor de liefhebbers: de Steampunk Team tie-in.
And for anyone interested: the Steampunk Team tie-in.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen