zondag 23 februari 2014

Show 'n Tell: I ain't no puss

Steampunk heeft iets met octopussen. Waar dat vandaan komt weet ik eigenlijk niet. Misschien een erfenis van Jules Verne. Misschien iets anders. In elk geval heeft mijn Nerd Wars steampunk team deze eerste ronde besloten om allemaal een octopus te maken, of iets met een octopus. Dat vond ik niet zo erg, want ik kwam al een aantal hele leuke patronen tegen die ik al langer wilde maken. Ik koos uiteindelijk voor het gebreide patroon van Purl Soho. Het plan was om onder aan de tentakels allemaal kleine knoopjes te maken, maar het patroon bleek onderaan de tentakels ribbels te hebben dus dat werd wat dubbelop.
Steampunk has a thing for octopuses. I have no idea why. Maybe it's a Jules Verne heritage. Maybe it's something else. Anyway, my Nerd Wars Steampunk team has decided to all make an octopus or something octopus inspired this first round. I didn't mind, because I already found some real nice patterns that I've been wanting to make for a long time. I chose for a knitted version, by Purl Soho. The idea was to attach little buttons under his tentacles, but the pattern had a ribbing onder the tentacles so buttons would be a bit to much. 



Lief vond wel dat hij wat meer Steampunk moest zijn. Nu wil ik ook al een tijdje het patroon Octopus like a Sir. maken van VliegendeHollander. Deze octopus heeft een snor, een monocle en een tophat. Geïnspireerd door dat patroon maakte ik voor deze octopus ook alvast een monocle en een mooie snor.
Lief said he'd like the octopus to be more Steampunk. I have been wanting to make the crochet pattern Octopus like Sir, by VliegendeHollander for a while. This octopus has a mustache, a monocle and a top-hat. So  inspired by this pattern, I made a mustache and a monocle for this Sir. Octopus too. 










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen