zondag 9 februari 2014

Show 'n Tell: Frutsel-Snuffelkleed

Eind december deden Babel en ik samen een cursus: hersenwerk voor honden. Ik kende hen via facebook, waar leuke ideeën worden gedeeld over leuke spelletjes voor je hond, meestal zelfgemaakt en voor weinig geld. De cursus was heel erg leuk en Babel en ik hebben ons vermaakt én heel veel geleerd. We kunnen al een paar spelletjes samen doen. Babel moet tegenwoordig elke ochtend zijn eten zoeken. Hij staat erbij te kwispelen, als hij tenminste niet te geconsenteerd en het vergeet.
At the end of december Babel and I did a class in thinking for dogs. I knew this organisation through facebook, where nice ideas for games, mostly handmade and from cheap materials, are shared. The class was a lot of fun. Babel and I have enjoyed ourselves and have learned a lot. We've been thought a few games. From that day on, Babel has to find his food. He wags his tail from joy, unless he's too concentrated and forgets. 

Laatst maakte ik dit frutsel-snuffekleed voor hem.
I made this sniffer-rug (is that a correct term?) for him.


De brokjes of snoepjes verstop je dus tussen de slierten en je hond gaat snuffelen en met z'n neusje (als het goed is, anders is het frustratie, eerst goed opbouwen!) tussen de frutsels wroeten. Babel snuft er zo hard bij dat hij knort als een klein varkentje. 
The food, or treats, ar being hidden between the ribbons and your dog has to sniff them out and uses his nose to push the ribbons away and find his food (if he does it correctly, if he does it otherwise, he might be frustrated, be sure to build up this exercise!) Babel sniffs so loudly he sounds like a little pig. 

De suggestie was om een matje te gebruiken om de stroken fleece omheen te knopen. Mijn matje kruimelde onder mijn handen uit elkaar toen ik aan het knopen was. Dus haakte ik een ondermatje van sisal, met een 10mm haaknaald.
It was suggested to use a mat and tie the ribbons of fleece around it. My mat crumbled under my fingers as I was making knots. So I decided to crochet a mat from sisal rope with a 10mm crochet hook. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen