donderdag 2 januari 2014

25 appeltaarten in 2014

Een nieuw jaar, een nieuwe uitdaging.
A new year, a new challenge. 

Kennen jullie de film (of het boek) Julie & Julia? Julie Powell gaat met zichzelf de uitdaging aan om alle recepten in het eerste boek van Julia Child te koken, in een jaar. De film is erg leuk en inspirerend, omdat het 'verhaal' van Julie doorweven is met het verhaal van Julia.En natuurlijk omdat het over koken gaat. Ik bedacht me dus, ook een kookuitdaging nodig te hebben. Maar, recepten maken met kreeft, het fileren van een kip en dat soort dingen, dat zag ik niet zitten. Dus besloot ik de uitdaging aan te gaan 25 appeltaarten te maken, in één jaar. Van 25 verschillende recepten natuurlijk. Een aantal fijne, lekkere of zelfs zalige recepten heb ik. Maar ik wil natuurlijk ook nieuwe proberen. Dus heb je nog leuke, bijzondere, lekkere, verrassende recepten voor appeltaart liggen, laat het me weten!
Do you know the movie (or the book) Julie & Julia? Julie Powell challenges herself to cook all recipes from Julia Child's first cookbook, in one year. The movie is very nice and inspiring, because the 'story' of Julie is intertwined with the story of Julia. And of course, it's about cooking. But, making recipes with lobster, or filleting some chicken isn't something I would look forward to. So I decided to challenge myself to bake 25 applepies, in one year. From 25 different recipes of course. A few good, tasty or even heavenly recipes I already hve. But I really would like to try some new ones as well. So, if you happen to have nice, special, good, surprising recipes for apple pie: let me know!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen