dinsdag 10 december 2013

Blog tip III



Poekie is een initiatief van Saskia, mamma van Robbie die een tijdlang in het ziekenhuis lag met lymfeklierkanker. Creatief als ze was, maakte ze voor de kindjes daar knuffeltjes. Dat bracht haar op het idee om meer mensen te vragen om haar te helpen, omdat meer kindjes zo'n knuffeltje wel verdienen. Dat liep een beetje uit de hand: Saskia ontving zoveel knuffels, en nu nog steeds, dat inmiddels een goedlopende stichting is opgericht: Poekie. Een prachtig project waarbij kinderen die in een ziekenhuis moeten verblijven een zelfgemaakte knuffel ontvangen om alle pijn, angst en spanning een beetje minder vervelend te maken.

Knuffels staan klaar om naar ziekenhuis te gaan. 


Ik had al een hele tijd een tas staan waar ik af en toe eens een knuffel in deed. Een donatie kwam er maar niet van. Wel zette ik het op mijn doelen-lijstje. Een tijdje geleden al, kon ik mijn doosje meegeven met mijn zusje, zodat zij de knuffels in België op de post kon doen. En kijk, ze heeft ze gekregen.


Saskia doet dus niet alleen moeite om al die knuffels, feestelijk verpakt bij al die kinderen te krijgen. Ze zet ook alle gekregen knuffeltjes én reacties van kindertjes op haar blog, die daardoor enorm inspirerend is. Want zeg nou zelf, al die mensen die meewerken aan zo'n project, dat is toch prachtig/

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen