dinsdag 24 december 2013

26 films

Nu 2013 bijna ten einde is, beginnen ook een aantal lijstjes ten einde te komen. Zoals mijn doel om voor elke letter van het alfabet een nieuwe film te zien. Gisteren keek ik de laatste film. Het complete lijstje kun je hier bewonderen.
2013 is almost at it's end, and a few lists come to an end too. Like my goal to watch a new movie for every letter in the alphabet. Yesterday I saw the last movie for that list. You can find the complete list here



Het was een avontuurlijke reis. Sommige films waren makkelijk te vinden. Ik heb natuurlijk altijd een lijstje met films die ik nog wil zien. Ging ik de volgende film uitzoeken, dan keek ik eerst naar dat lijstje. Soms had ik keuze uit verschillende films. Soms keek ik zuchtend naar een 'dan maar die' film. Zoveel films zijn er namelijk niet met, ik noem eens iets, een X.
It was an adventurous journey. Some movies were easy to find. I always have a list of movies I'd like to see. When I was looking for a new movie to watch, I turned to that list first. Sometimes I could choose between more movies But sometimes I watched a 'alright, that one then' movie. Some letters just don't have that much movies to pick from (like the X). 



Ik zag mooie films zoals Extremely loud & incredibly close en Happythankyoumoreplease. Ik keek films die toch iets anders waren dan ik me had voorgesteld (Your highness en The Unsinkable Molly Brown). Ik keek films waarvoor ik moeite moest doen om ze af te zien (Gone with the wind). Ik keek films die flauw waren (Zookeeper). Ik keek ook films waar ik niks van begreep (XX/XY).
I saw some very beautiful movies, like Extremely loud & incredibly close and Happythankyoumoreplease. I watches movies that turned out to be a bit different from what I expected (Your Highness and The Unsinkable Molly Brown).  I saw movies I needed a lot of willpower for, to actually finish (Gone with the wind). I saw movies that were lame (Zookeeper). And I saw movies I didn't understand at all (XX/XY). 



Het is een leuke manier om je films uit te zoeken. Het  geeft een soort houvast om opzoek te gaan in de grote hoop van films die zijn gemaakt. Maar ik zal het niet  nog een keer doen, want er komt toch ook een hoop rotzooi naar boven gedreven.
It is a fun way to pick your movies. It gives you something to hold on to, when you're searching through the big pile of movies ever made. But I don't think I will ever do it again, because you bring up a lot of dirt too. 

1 opmerking: