dinsdag 19 november 2013

Show 'n Tell: Zwarte Piet

Vorig jaar begon ik aan deze zwarte piet, volgens mij tijdens de intocht. Maar toen Sint en al zijn pieten na 5 december allemaal weer op de boot terug naar Spanje waren, legde ik hem maar aan de kant. Dit jaar moést hij dus af, voor het zo ver was. Dus heb ik zaterdag tijdens de intocht me niet alleen ziek gegeten aan pepernoten, speculaas en taaitaai, ik heb ook braaf doorgebreid. Gisteren was hij eindelijk helemaal af.


Piet was mijn eerste gebreide poppetje. Hij wordt plat gemaakt en daarna aan elkaar genaaid. Ik dacht in het begin dus dat hij er een beetje raar uitzag. Gelukkig is dat helemaal goed gekomen. Het is een enorme deugniet, maar vooral ook een ontzettende lieverd. 


Het patroon vond ik op internet, het is een erg oud patroon wat ooit eens door het Rode Kruis is uitgegeven. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen