donderdag 14 november 2013

Show 'n Tell: Sunny Slouchy Beret

Op Ravelry zijn er vaak mensen die iets laten zien wat ze hebben gemaakt als test. Ik vroeg me altijd af hoe ze aan die projecten komen. Blijkt dat er speciale Ravelry groepen zijn die testers ronselen. Nu meldde ik me aan bij zo'n groep en vond een leuk project: Sunny Slouchy Beret, ontworpen door Alla Saenko. Hij is al een tijdje af, maar ach, zo gaat dat met een blog: er komen wel eens wat andere dingen tussen.
At Ravelry there are always a ot of people showing something they've made as a test for someone else. I always wondered how they got to be a tester. Aparently, there are special Ravelry groups recruiting testers. So, I subsribed to one of these groups and found a lovely project: Sunny Slouchy Beret, designed bu Alla Saenko. I finished it a while ago, but, well, that's the way blogging works: sometimes things get in the way. 



Het patroon gaat uit van een wafel-steek, waarbij aangeraden werd om óf met een en zelfstrepend garen te werken, óf elke 5e en 6e rij in een contrastkleur te breien. Ik gebruikte een multi-color en een bijpassende kleur solid voor die laatste rijen.
The pattern is based on the waffle-stitch and stated it would look good if you'd use a self-striping yarn or so use a contrast color for the 5th and 6th row. I used a multi-color yarn and a matching solid as a contast yarn for these last rows. 

De eerste keer werd mijn muts te klein, muts als ik was, was ik aan de slag gegaan zonder proeflapje te maken. Deze versie, met een mm grotere naald is eigenlijk iets te groot. Als ik moet bukken zak ie over mn ogen. Maar hij is daardoor wel ook extra slouchy, en dat vind ik dan wel weer heel erg leuk.
The first time, my beret got to small, stupid me forgot to make a swatch. This version, knit with a mm larger needles, is a bit too large. If I have to bend over, the beret slides over my etes. But, it does make it a bit more slouchy, and this I really like. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen