zondag 13 oktober 2013

Show 'n Tell: Big foot socks

Niet omdat Lief zo'n grote voeten heeft. Dat valt ook wel weer mee. Maar meer omdat deze sokken een paar maatjes kleiner bedoelt waren. Ik vind vaak dat gebreide sokken, omdat ze dikker zijn dan de gekochte varianten, er groter uit zien dan ze daadwerkelijk zijn. Dus ik had niks door. Breide lekker twee sokken. (nou ja, lekker, sok 2 had ik iets te ver doorgebreid, waardoor ik een te lange sok had, en daar kwam ik natuurlijk pas achter toen ie bijna klaar was). Toen ik de sokken afgekant had, dacht ik even een fout gemaakt te hebben. Ik dacht namelijk dat de teen en de hak verkeerd stonden ten opzichte van elkaar. Lief gaf toen de suggestie om ze eens aan te trekken, want dan zou dat vanzelf recht trekken en zou ik zien dat ik het toch goed gedaan had. Dat had ik ook. Maar ik kwam wel tot de conclusie dat de sokken mij te groot waren. En ze waren bedoelt voor iemand met een paar maatjes kleinere voeten dan ik.... Oeps!
Not because Lief's feet are that big. More because these socks were supposed to be a few sizes smaller. I find knitted socks look a lot larger than they are. I think because the store-bought ones are less thick. So I didn't notice while knitting that something was off. I knitted two socks (not entirely with pleasure, because the second sock I knit to long and I only noticed until I was almost finished). When I finished the last stitch I though I'd done something wrong. I thought the toe and the heel were in an odd position. Lief suggested to fit the socks, so I would know for sure. I did not make THAT mistake. Though I did find out these socks were way to large for me. And the person these were ment for has feet a few sizes smaller than mine....Oops!




Geluk bij een ongeluk: ze pasten Lief wél. En aan hem had ik al heel lang geleden een paar gebeide sokken beloofd, maar dat was er telkens niet van gekomen. En dat paars, dat beviel hem eigenlijk ook wel. Een blije Lief dus. Een ietwat gefrustreerde ik. En een vriendin zonder cadeau. Gelukkig heb ik nog even de tijd om iets nieuws te maken.
Luckily: Lief did fit these socks. And I had promised to knit him socks a few months ago, but never got to them. And the purple, he actually really liked that. A happy Lief. A bit frustrated me. And a friend without a present. Luckily for me, I have some time to finish something else. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen