dinsdag 16 juli 2013

Show 'n Tell: Luna's pixie hat.

Mijn dissertation voor Nerd Wars bestaat deze keer uit drie projecten. Na lang zoeken en wikken en wegen besloot ik een dissertation op te bouwen uit een boek en dáár patronen bij te zoeken, in plaats van andersom. En aangezien ik Harry Potter weer aan het lezen was én de eerste ronde al alles rondom Harry deed besloot ik óók mijn dissertation in Potter-stijl te doen. Ik koos één van mijn meest favoriete personages: Luna Lovegood.
My dissertation for Nerd Wars this time has three projects. After doubting a long while I decided I wanted to do a dissertation based on a book, with pattern sought to fit that theme, instead of the other way round. Because I was reading Harry Potter and doing all projects Harry-styled that round I decided to also do my dissertation on the Potter-way. I chose one of my favorite characters: Luna Lovegood. 



Luna is een exentriek en vreemd meisje, maar dapper, trouw, eerlijk en een goede vriend. Om Luna's persoonlijkheid eer aan te doen besloot ik dus drie projecten rondom haar te maken. Het eerste project is al een tijdje af (maar jammer genoeg veel te warm om nu te dragen). Een pixie-stijl muts, of eigenlijk capuchon. Lekker eigenwijs en een beetje magisch.
Luna is an eccentric and strange girl but brave, true, honest and a good friend. To reflect Luna's personality I chose three projects. The first project has been finished a while ago (though it's to hot to wear). A pixie style hat. Lovely willfull and a bit magical.



Het patroon dat ik gebruikte is van Tori Carroll en heet Autumn Pixie hat. Ik gebruikte twee bollen Scheepjes Allure (wol met cashmier) en breidde met een dubbele draad voor een mooi vol textuur en 8mm naalden. Hij was dus redelijk snel klaar. Gelukkig maar, want de volgende twee projecten zijn een hoop meer werk.
The pattern I used is by Tory Carroll and is named the Autumn Pixie hat. I used two skeins of Scheepjes Allure (wool with cashmere) and knit it with a double strand to get a nice full texture and 8mm needles. So I was finished rather quick, which is good, because the next two projects are a lot more work. 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen