maandag 8 juli 2013

Musical Monday: Fallulah

Fallulah was één van die artiesten die mij werd aangeraden door Last.fm, op basis van wat ik al eerder luisterde. Vaak zijn die suggesties zo veel lijkend op wat ik inderdaad al luister (maar dan vaak ook zonder nét dat extra) dat ik het eigenlijk al lang niet meer geloofde. Ik geloof dat haar CD Black cat neighbourhood een half jaar op mijn computer heeft gestaan zonder er echt naar te luisteren. Tot ik dat wel deed, en prettig verrast werd.
Fallulah was one of the artists suggested to me by Last.fm, based on what I've listened to before. A lot of the times, these suggestions indeed are that much similar to what I already listen (but without that bit extra) that I didn't believe in it anymore. I believe I had her debut album Black cat neighbourhood on my computer for half a year before actually listening to it. But when I did, I was pleasantly surprised. 

Fallulah past inderdaad wel een beetje in het rijtje van moderne, vrouwelijke pop-artiesten als Marina & the Diamonds, Oh Land en Bat For Lashes, maar heeft toch een eigen stijl. Erg sterk aan haar muziek vind ik het grote ritmische gehalte van de liedjes, wat haar net wat meer pit geeft dan voorgenoemde, ietwat saaie dames. Misschien dat het aan haar Scandinavische roots ligt, maar ze is ook een beetje vreemd en wat eigenzinnig. En dat bevalt me wel.
Fallulah indeed fits the category of modern, female pop-artists like Marina & the Diamonds, Oh Land and Bat For Lashes, but she has her own style. Very strong in her music, in my opinion, is the great emphasis on rhythm. Maybe it's her Scandinavian roots, but she's also a bit odd and willfull. And that suits me. 










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen