zondag 26 mei 2013

Show 'n Tell: Cute Critter Wars

In deze Nerd Wars-loze maand heb ik niet helemaal stil gezeten. Ik maakte een paar sokken voor mijn schoonvader af (maatje reuzen voet en op verzoek extra lang, dus daar was ik best even mee bezig.) Toch moet ik toegeven dat ik me een beetje verloren voel, zo zonder de challenges. Ik moet mezelf een beetje meer uitdagen kennelijk.
During this Nerd Wars-less month I actually did do some handicrafting. I made a pair of socks for my father in law (giant-size and on request extra long, so that took me some time). Still, I have to admit, I feel a bit lost, without those lovely challenges. I have to challenge myself a bit more I suppose. 

Gelukkig is in deze pauze ook bij Nerd Wars gedacht aan het nodige vermaak. En zo zette een aantal mensen de Cute Critter Wars op. De opdracht: maak zo veel mogelijk kleine beestjes (max 15,5 cm). In ons gezellige Beestenboel groepje besloten we om dit spelletje als team te spelen. En ik deed vandaag uiteindelijk ook een duit in het zakje. Met twee kleine schatjes.
Luckily Nerd Wars tries to entertain during this break aswell. A few players started the Cute Critter Wars. The idea: craft as many small animals (6 inch) as you can. Our nice Beestenboel-group decided to join as a team. And today I submitted some as well. 



De eerste is een bijtje, gemaakt aan de hand van een patroon van Stacy Trok. Zij maakt al haar beestjes door alleen in de achterste lus te haken. Zie je het verschil? Ik vind het bij sommige beestjes erg leuk. Het ziet er wat meer handgemaakt uit dan 'normaal' haken.
The first was is a little bee, made according the pattern by Stacy Trok. She crochets by stitching in the back loop only. Can you see the difference? I love the idea in some of the animals. It looks more handmade this way.  



Het tweede beestje improviseerde ik weer. Ik wilde per se weer eens de Brazilia gebruiken, die nog steeds in de kast ligt en waarvoor ik zo weinig toepassingen weet. Dus maakte ik een harig trolletje-achtig iets. Hij heeft een lange staart, een dikke neus en twee punt-oortjes die door zijn weelderige rode haar piepen.
The second one I improvised. I wanted to use the Brazilia I had left and don't really know what to do with. So I made a hairy troll-ish kind of thing. He has a long tail, a thick nose and two pointy ears that stick through his lovely red hair. 





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen