dinsdag 30 april 2013

Show 'n Tell: Tulpen sjaal

Vorige maand kreeg ik van Angelof9 een patroon geRAKt dat op mijn wensenlijstje stond. De Tulip dreams sjaal. In het patroon en bij de projecten van anderen die de sjaal maakten, stonden hele mooie, waarbij de kleur verloopt van donker naar licht. Zo wilde ik hem ook. Dus ging ik aan de slag met verven.
Ik maakte van het garen 4 strengetjes van dezelfde lengte en legde die allemaal een andere tijd in een verfbad, en ook de hoeveelheid verf had ik aangepast.
Last month Angelof9 RAKed me a pattern that was on my wishlist. The Tulip Dreams shawl. In the pattern and in some of the projects other made from this pattern, there were beautiful ones with colors changing from dark to light. This was something I wanted too. So I dyed the yarn. 
I made 4 little strands of the same length and gave them various times in the dye. I also added different amounts of dye to each strand. 

Het resultaat
The result
Zondag maakte ik de sjaal af. Net op het nippertje om hem ook nog te kunnen inleveren voor Nerd Wars. De encyclopedia challenge ging nu over de Equinox, lente dus, waar tulpen natuurlijk alles mee te maken hebben.
Sunday I finished the shawl. Just in time to get it submitted for Nerd Wars. The encyclopedia challenge was all about the Equinox, spring, something tulips are all about. 




Ik had het al een beetje verwacht, maar de laatste kleur is toch wel erg afwijkend van de bovenste twee. Maar ik vind het niet heel storend. Anders zou ik hem misschien nog eens een verfbadje kunnen geven?
I already suspected it a bit, but the last color is a lot more different from the top two colors. But it isn't that bad. Else I could always try and dye it a bit darker?



Detail, omgedraaid, om de tulp goed te kunnen zien.
Detail, turned upside down, to see the tulip. 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen