woensdag 13 maart 2013

Show 'n Tell: Wingspan


Deze Wingspan was het eerste wat ik in maart op de naalden zetten. Het was best wel een werkje, en stiekem best een beetje saai, alleen maar ribbel na ribbel breien (vandaar de serie van 't vorige blogje).
This Wingspan was the first project I started in march. It took some work and I have to admit, it was a bit boring too, plain garter stitch row after row (hence the TV series in the previous entry). 




De uitdaging waar ik deze voor maakte was de Architecture challenge. Juist, laat je inspireren door een gebouw oid. Ik liet me inspireren door één van mijn favoriete architecten, Antoni Gaudi.
The challenge I made this for was the Architecture challenge. Yes, get inspired by a building or something. I was inspired by one of my favorite architects, Antoni Gaudi. 





Zie je de overeenkomst? Gaudi laat zich graag inspireren door de natuur en gebruikt vaak (felle) kleuren. Dus deed ik dat ook. Ik vond de wingspan daarvoor perfect, hij doet immers denken aan de vleugels van een draak, en ook Gaudi maakte daar gebruik van, in hetzelfde Park (Güell).
Do you see the resemblance? Gaudi let himself be inspired by nature and made use of (bright) colors. So I did this too. I thought the Wingspan to be perfect for this, it reminds me of dragon wings, and also Gaudi made use of this in the same Park (Güell).


Voor een link terug naar een boek gebruikte ik de draak Katla uit De gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren.
For a link back to a book I used Katla, the dragon from The brothers Lionheart by Astrid Lindgren. 



Er is alleen één klein probleempje. Ik vind hem zelf niet zo heel mooi en handig. Dus, wie bied? ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen