dinsdag 12 maart 2013

Show 'n Tell; Mr. Mouse



Mijn tweede projectje voor de maart-ronde van Nerd Wars is af. Mr. Mouse. Hij is voor de flexible scedule challenge, die uitdaging waar je eigenlijk een WIP-je afmaakt. Daar heb ik er niet meer zo veel van. En al helemaal geen die bij de uitdaging passen. Gelukkig mag je ook iets maken wat 2 uur of meer kost om te maken. Dus maakte ik iets wat nog niet in wording was.
My second Nerd Wars project for the march-round is finished. Mr. Mouse. He's for the flexible schedule challenge, a challenge in which you're supposed to finish some WIP's. I haven't got much of them left. And non of them fit the challenge.Luckily, you're allowed to make something new, as long as it takes more than 2 hours to finish. So I made something new. 


De uitdaging: maak iets wat refereert naar een flashback of achtergrond verhaal van een personage uit een ander team.  Nu ben ik de serie Dead like me aan het kijken, wat gaat over een meisje dat dood gaat en dan een grim reaper wordt. Ze moet voordat mensen overlijden hun ziel nemen (zodat het geen pijn doet als ze dood gaan) en hen vervolgens begeleiden naar het volgende leven. Zelf is ze ondood, ze ziet er anders uit dan toen ze leefde en kan en mag geen contact opnemen met haar familie. Dat zet haar vaak aan het denken over toen ze nog leefde. Vaak worden herinneringen gekoppeld aan dingen die op dat moment gebeuren in haar grim reaper-niet-leven. Zo is er ook een aflevering waarin een vrouw aan haar vraagt om voor haar hond te zorgen, nadat zij is overleden. Dit zorgt voor herinneringen en reflecties op het gebied van huisdieren. De eerste huisdier die genoemd wordt is haar muis, speedy gonzales, die al vrij snel overlijd door het eten van een jalapeno.
The challenge was to make something referring to a flashback or a backstory from someone from an other team. I am watching the series Dead Like Me about a girl who dies and becomes a grim reaper. This makes her reflect on her life. In one episode, she reflects in pets, and tells us all about her childhood pets. One of them was her mouse Speedy Gonzales, who died swiftly after eating a jalapeno. 


En dus werd het een muis. Het patroon is van Wooly Toons. Ik had alleen net niet genoeg grijze acryl om hem helemaal in het grijs te maken, maar roze is niet zo erg. Behalve dat het net een dunner garen was, waardoor het ene oor kleiner is dan het andere. Dat geeft niet, vind ik wel zo schattig. Ik gaf hem daarom wel twee gelijke ogen, en niet zoals in het patroon staat, van twee verschillende formaten.
And so I made a moouse. The pattern is from Wooly Toons. I didn't have enough yarn left to make him all in grey, but the pink isn't so bad. Apart from the fact that it's a slightly less thick yarn, hence the size difference in his ears. I don't mind, I think it's cute. I didn't give him two different sizes of eyes as stated in the pattern though. 


  



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen