dinsdag 19 maart 2013

Show 'n Tell: Jacobus


Mag ik jullie voorstellen aan Jacobus!
Ik kreeg het patroontje (geschreven door Annita Wilschut) ongeveer twee jaar geleden in een swap. Toen was ik er nog niet helemaal klaar voor om een beestje te gaan breien. Tot vorige maand op de Priegelaars groep op Ravelry opeens een KAL ontstond, omdat hier en daar Jacobussen geboren werden. Toen ik daarna een Jacobientje in wording zag bij Mandy/Bailey121208, tja, toen vond ik dat alle excuses niet meer geldig waren.
May I introduce you to Jacobus!
I got the pattern (written by Annita Wilschut) about two years ago in a swap. Back then I was not ready to knit an animal. Until last month, at the Priegelaars group on Ravelry a KAL formed, because Jacobuses were born here and there. Then I saw a Jacobus being made by Mandy/Bailey121208, well, then I thought all excuses invalid. 


Het patroon is heel erg goed geschreven, duidelijk met goede foto's. Zonder er al te veel bij na te hoeven denken wordt er onder je handen een lief aapje geboren. Hoofdje eerst, dan de schoudertjes, dan de rest van het lichaam (alleen de armen, snuit en oren moeten er later nog op).
The pattern is very well written, very clear with good pictures to illustrate. Without to much thinking a little monkey is born under your own hands. Heat first, then his shoulders, and then the rest of the body (only the arms, snout and ears have to be knit later on). 


Het was alleen even de vraag of ik hem ook in een Nerd Wars challenge zou kunnen passen. Gelukkig wel. Ik gebruikte de Nerdology challenge, waarbij het de opdracht was om een nerdy t-shirt te kiezen en daar je project op de baseren. Ik koos een t-shirt wat refereert aan Annie's boobs, een aapje dat op Greendale community college in de luchtschachten leeft, uit de TV serie Community. (Eén van de beste commedyseries  die ik ooit heb gezien).
The question was: how to tie it to a Nerd Wars challenge. Luckily I could. I used to Nerdology challenge, in which we were to use a nerdy t-shirt to inspire a project on. I used a t-shirt which refers to Annie's boobs, a monkey that lives in the air-vents at Greendale community college, from the TV-series Community, (one of the best comedy shows I've ever seen). 


Een link terug naar de literatuur maakte ik door naar Shift te refereren, de aap uit C.S. Lewis' The Last Battle, het laatste boek uit de Narnia-serie. Hierin wil Shift macht, wat hij onder andere verkrijgt door zijn vriend, de ezel, zich te laten voordoen als Aslan. Naarmate Shift meer macht krijgt, krijgt hij ook steeds menselijkere trekjes.
A link back to literature I made by referring to Shift, the monkey from C.S. Lewis' The Last Battle, The last book in the Narnia-series. In this book Shift wants power, which he gets by getting his friend, the monkey, to impersonate Aslan. While Shift gains more power, he also gets more human. 






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen