donderdag 31 januari 2013

Show 'n Tell: Bilbo

Toen ik zo net voor de kerst druk bezig was met voor iedereen van alles fabrieken kreeg ik het opeens in mijn hoofd dat ik graag een Bilbo zou willen haken. Ik had op internet een prachtig hobbit hol gezien en werd meteen aangestoken door de knusheid. Eén Bilbo moest er toch wel vanaf kunnen. Ik kon alleen geen patroon vinden. Dus besloot ik, nadat alle kerstcadeau's af en gegeven waren, zelf aan een Bilbo te beginnen. Vandaag, mag ik met gepaste trots vertellen, is hij af!
When I was still making christmas presents I got the idea to crochet a Bilbo. I had seen a beautiful hobbit hole on the internet and the cosy-ness of it all was very inspiring. So I had to make at least one Bilbo. Only, the thing was, I could not find a pattern. So I decided to make one myself after all the Christmas hussle was over. And today I can tell you: he is finished!



Het was af en toe wat uithalen en opnieuw beginnen, maar uiteindelijk was dat nog niet eens zo veel. Het grootste werk zat hem in het in elkaar naaien (wat meestal extra veel tijd kost omdat ik er de moed niet voor heb om het te doen, en het dus maar een paar weken laat liggen) en de details. Bilbo heeft een afgewerkt jasje met een kraag en met knopen, een echte gouden ring aan een koord om zijn nek, zijn "zwaard" Prik en  natuurlijk een bos haar op zijn voeten.
There was some frogging and starting over, but in the end not even that much. The most work was in sewing the pieces together (which usually takes extra time because I don't have the couriage to do so and so I haven't worked on Bilbo in a few weeks before starting it all) and do some detailing. Bilbo has a trimmed vest, with a collar and buttons, a real golden ring on a string on his neck, his "sword" Sting and ofcourse a lot of hain on his feet. 



Het patroon heb ik half uitgeschreven, maar dat is inmiddels kwijt. Ik ga mijn best doen om hem nog een keer helemaal op te schrijven en hier te delen.
I did write the pattern down for the most of it, but lost it somehow. I will do my best to re-write it and share it here. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen