zaterdag 12 januari 2013

Home Sweet Home: Kerst

Ik ben een beetje laat met deze post. Gisteren gingen ze naar beneden, de kerstversieringen. Dit jaar iets anders dan normaal. Vorig jaar had Babel rond kerst, en nog lang erna trouwens, erg veel last van allergie. Hij bleef maar likken aan zijn pootjes. Nu heeft hij sowieso een voedselallergie, dus wie weet had hij gewoon iets verkeerds gegeten. Toch had ik meer het gevoel dat het met de kerstboom, en vooral de vele naalden die die liet vallen, te makken had. Zijn voedselallergie uit zich meestal toch net iets anders. Dit jaar dus maar geen kerstboom. In elk geval geen echte en voor een neppe, ja, die heb ik liever niet (hoewel ze tegenwoordig prachtige exemplaren hebben staan, voor een 'prachtige' prijs). Dus ging ik creatief aan de slag met lintjes, lichtjes, ballen en andere kerstfrutsels die normaal in onze boom hangen.
I am a little late with this post. Yesterday they came down, the Christmas decorations. This year a little different than usual. Last year Babel suffered much from allergies during and long after the holidays. He kept licking his paws. He does have food allergies, but this was worse and different, so I suspected the christmas tree had something to do with it. So this year, no christmastree. Not a real one, at least. And a fake one, well, I'm not a fan. So I got creative with ribbons, lights, balls and other sorts of christmas decorations we usually hang in our tree.


Lastig he, foto's maken tegen het licht in.
Van het voorjaar bleek Lief opeens een ernstige huisstofmijt-allergie te hebben. Daarom hebben we ons huis heringericht, waarbij ook de gordijnen werden verwijderd. De rails hangt er nog wel. Daaraan knoopte ik cadeaulint, daar maakte ik weer kleine lusjes in en bovenin knoopte ik de lichtjes. De lichtjes hingen al een poosje, eigenlijk sinds het donker begon te worden. De week nadat Sinterklaas weer uit Nederland is vertrokken heb ik er alle versiersels ingehangen. Aan die lusjes dus.
During spring Lief appeared to have an extreme allergie for mites. So we've been redecorating our home. Part of this was that we got rid of our curtains. The curtain rail is still there, so I used it. I tied knots in a ribbon, made loops to hang decorations in it and tied the christmaslight in the top. 



Toen had ik nog wat ballen over, en lichtjes. Dus ging ik ook bij het raam achter aan de slag.
Then I had some lights and some christmasballs left. So also in the window in the back I made some decorations. 

Het werd dus één grote slinger met alleen ballen eraan. In het midden weer wat omhoog gehouden. Aan allebei de zijkanten nog een lichtjesslinger.
It became one big string with only christmasballs . At both ends some more lights. 


Het zit nu allemaal weer in een doos. Alleen voor hangen de lichtjes nog, om het donker 's avonds wat te verdrijven. Jammer, maar wel opeens weer heel opgeruimd.
It's all in a box again. Only in the front window are still some lights, to keep away the wintery-dark. A pitty, but also very cleaned up and empty. 

Overigens moet ik erbij vertellen wat we bij het bekende grote tuincentrum ons niet konden inhouden om wel een kleine lichtjesboom te kopen, waarin we wat rode kerstballen bonden. Toch nog wat licht in die donkere hoek, waar normaal een kerstboom zou staan. Ook die staat nog even.
I have to admit, visiting a large gardenshop we've been unable to resist outselves to buy a small lights-tree in which we've also hung some red balls. So there is some light in that dark corner our christmastree would have been standing.

Home Sweet Home is een initiatief van Barbaramama

1 opmerking: