dinsdag 18 december 2012

Show 'n Tell: December swap

Zoals al aangekondigd: mijn zelfmaakseltjes voor de swap die ik verstuurde aan Crejo, Jolanda. Zij had als thema 'bakken met haaknaalden'. Dat lag wel in mijn straatje, want dat vind ik allebei ook wel leuk om te doen ;)

Omdat je bij deze swap minimaal 10 thema cadeautjes moest hebben, maar ook gebonden was aan een budget van maximaal 15 euro besloot ik een aantal dingen te maken en een aantal dingen te 'pimpen'. Ik ben geloof ik nog nooit zo druk geweest met een swap.


Deze haaknaalden-etui maakte ik helemaal zelf. Het patroon was eigenlijk om een recht lapje te haken en vervolgens zelf te vervilten. Ik had echter nog een trui liggen die het wassen niet helemaal aan kon en dus was gaan vilten. Ik legde die even in een badje met wat blauwe kleurstof om hem nog iets blauwer te maken dan die was. Daarna naaide ik de gehaakte reep erop, knoopje op de buitenkant en klaar. 

De binnenkant
Ik heb nog een lapje liggen voor mezelf, want het voordeel van zo'n dikke vervilte lap stof is dat die stevig is. En mijn haaknaalden-etui naaiexperiment van een tijdje geleden mist dat een beetje. Het patroon voor deze 'Kluster' vindt je hier.


Met haaknaald
Ik kocht een heel goedkoop en saai keukenschort en naaide daar kleine cupcake applicaties op. Ik haakte te applicaties aan de hand van dit patroon. Ik paste het patroon wel iets aan aan mijn eigen smaak.


Detail van de bovenkant. 
Ik kocht ook een taartschep en maakte met fimo een bolletje wol aan de bovenkant. Ook met fimo maakte ik een paar oorbellen in de vorm van taartjes, wat een hele onderneming was aangezien de witte fimo die ik had gekocht geen wit bleek te zijn, maar een goedje waarmee je uitgedroogde fimo weer fijn soepel krijgt. Wel handig, want mijn fimo is nog uit mijn kindertijd. Maar als die gebakken wordt, issie opeens transparant. Dat werden dus een beetje vreemde taartjes.

Foto van Jolanda, want die was ik vergeten te maken.

En ik maakte de onderzetter met cupcakes, van dit (Portugese) patroon.
Verder deed ik nog wat bakmixen, garen, chocolaatjes en konijnengras (want ze heeft een konijn) in het pakket. Ik geloof dat het goed is aangekomen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen