maandag 31 december 2012

Doelen

Saskia maakte eind 2011 een lijste met 50 dingen die ze in 2012 wilde doen. En daar stonden best leuke dingen tussen. Het lijkt mij een goed idee om voor het nieuwe jaar ook zo'n lijstje te maken. Want: waarom maar telkens wachten om die dingen te doen die je leuk en belangrijk vindt, alleen omdat het er nooit van komt?

Zo ga ik te werk:
Ik stel 50 doelen op (die hieronder staan en in de loop van januari aangevuld worden tot 50).
Elk gehaald doel levert 2 euro op voor in een spaarpotje. Aan het einde van het jaar gebruiken Lief en ik dat voor iets leuks samen.
Elk niet gehaald doel lever 2 euro op voor een goed doel.

1) 52 boeken lezen
2) Waarvan minstens 5 fictieve boeken in het Engels
3) Alle Harry Potter boeken nog maar eens lezen
4) Zie 26 films, voor elke letter van het alfabet 1.
5) In elk geval één van mijn drie mega-WIP's afmaken (de granny poef, granny zomerdeken of het geborduurde kussen).
6) Met sneeuw naar de Ardennen gaan om te wandelen
7) Met Lief een diorama (af)maken.
8) De deurposten schilderen
9) In elk geval 5 schilderijen maken
10) Een projecttasje naaien
11) Zelf croissantjes maken van toerdeeg
12) Compost afhalen op de landelijke compostdag 23 maart
13) Alle beproefde recepten overschrijven op mijn receptenkaartjes van Jamie Oliver
14) Naar de kerstmarkt in Aken gaan
15) Een wandeling maken op de Veluwe
16) Een plaatje aanvragen op de radio
17) Zelf een patroon bedenken en opschrijven
18) Een Saint-Honoré taart bakken
19) Naar een antiekmarkt gaan
20) De markt in Aubel bezoeken
21) Een give-away houden
22) In mijn eentje met de trein een vreemde stad bezoeken
23) Een film in de bioscoop zien
24) Spontaan met de auto weggaan en ergens gaan picknicken.
25) Pannenkoeken eten op de pannenkoekenboot
26) Een high tea doen
27) Iets voor mezelf breien of haken
28) Een knuffel-donatie doen voor het Poekie-project
29) Een hele dag dat ik thuis ben, de computer niet aan doen
30) Een 26-things project maken
31) Iets leuks gaan doen met mijn moeder
32) 2 tentoonstellingen bezoeken
33) Babel een nieuw commando leren
34) Elke maand vanaf het zelfde punt een foto van mijn tuin maken
35) Lief op sigaretten-rantsoen zetten en dit het hele jaar volhouden
36) De zolder bij pap en mam helpen opruimen
37) De CD kast opruimen
38) Een dagje naar Monschau
39) Alle garantie bonnetjes opruimen en die nog geldig zijn inscannen (en dubbel opslaan)
40)....

2 opmerkingen:

  1. wat leuk!! Het gekke is dat ik helemaal niet ontevreden ben over dingen die ik niet heb gedaan omdat ik ze heel bewust niet heb gedaan zeg maar. Sommige dingen begonnen geforceerd maar het was echt leuk!

    Heel veel succes! Je eerste is meteen erg ambitieus :o

    BeantwoordenVerwijderen