zondag 30 december 2012

2012 boeken

Nee, ik heb er geen 2012 gelezen. Wel 79. Eind vorig jaar meldde ik me aan bij Goodreads. Voor de opmerkzame onder jullie, links van deze blog staat via Goodreads altijd een lijstje met de vijf boeken die ik het meest recent heb beoordeelt en toegevoegd aan mijn 'gelezen' plankje. Je kunt er ook een datum bij zetten. Via deze weg deed ik dit jaar mee met de reading challenge. Ik had hem, erg overmoedig misschien, op 100 gezet. Dat is niet helemaal gelukt dus. Maar het zijn er toch redelijk wat. Volgend jaar ga ik wat minder ambitieus voor 52. Dat is één elke week. Dat moet toch zeker lukken, ookal is lezen niet langer meer huiswerk.

Nog even voor de geïnteresseerden:
13 van deze 79 boeken heb ik beoordeeld met 5 sterren, de hoogste beoordeling, waarvan Een weeffout in onze sterren van John Green denk ik toch het meeste indruk heeft gemaakt. Ik beoordeelde maar vier boeken met slechts 2 sterren, één ster geef ik nooit (dan lees ik het boek niet uit, en mag ik het niet markeren als 'gelezen).
Het dikste boek dat ik heb gelezen was Liverpool street van Anne C. Voorhoeve (nee, geen Floortje Zwigtman, hoewel er daar 3 van in het lijstje staan).
Ik las 17 (fictie-)boeken in het kader van mijn scriptie, over homoseksualiteit in boeken voor jong volwassenen (waarvan ik er uiteindelijk maar 4 gebruikte).
42 van deze boeken waren geschreven door een Nederlandstalige auteur. Waarbij de meeste auteurs vaker van één keer zijn gelezen. Maar niemand zo vaak als Manon Sikkel (met haar IzzyLove boeken), namelijk vier keer.
Ik las de meeste boeken in oktober, namelijk 14 stuks. (Wat mij trouwens wel opvalt, want ik heb dus kennelijk meer gelezen na mijn studie dan tijdens. Maar ja, dan heb je ook -eindelijk- tijd voor een goed boek.

Ik ben benieuwd naar jullie leesavonturen van 2012.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen