zaterdag 17 november 2012

Vintage Ads: Schlitz

Ik weet het, het is stil op dit blogje. Druk bezig met een decemberswap en natuurlijk met Sinterklaas (wat dit jaar bij ons met kerst gevierd gaat worden). Leuk dus, en niet heel verplicht. Maar toch stil hier, want wat af is kan ik niet eens laten zien.
I know, this blog is rather quiet. I'm very busy with a swap and of course Sinterklaas (a typical Dutch holiday which will be celebrated this year with Christmas in my family). Very much fun. But still quiet here, partly because all that I've finished I'm not yet allowed to show. 

Dus even een kort berichtje. Eén van mijn favoriete vintage advertenties de 'Don't worry darling, you didn't burn the beer' advertentie van het Amerikaanse biermerk Schlitz.
So just a short entry. Once of my most favorite vintage advertisements, the 'Don't worry darling, you didn't burg the beer' ad by the American beer-label Schlitz.


Deze advertentie uit 1952 is natuurlijk een typisch voorbeeld van het seksisme dat in de jaren '50 een hoogtepunt leek te beleven. De tekst onder de advertentie luidt:
This ad from 1952 is a typical example of the 1950s sexism, that seemed to be flourishing at that time. The text under this image reads:

"Anyway, you didn't burn the Schlitz!" There's hope for any young bride who knows her man well enough to serve him Schlitz Beer. For what man (or woman) can resist the taste of Schlitz Beer...a taste millions prefer to the taste of any other beer. No, we're not just saying that. Here's the simple proof: Schlitz tastes so good to so many people, it's first in sales in the U.S.A.




Heerlijk, toch?
Lovely, right?

Het is overigens opvallend dat Schlitz op zijn website een vrij uitgebreide pagina heeft over de geschiedenis van het bedrijf waar ook de advertenties, zowel televisie reclames als posters, een grote rol laat spelen. Maar deze advertentie staat er dan weer niet bij...
It is a strange fact that Schlitz had a very large section at it's webpage about the company's history including past advertisements, both in tv commercials and in print. But his specific add isn't part of that. ..



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen