donderdag 25 oktober 2012

Show 'n Tell: Summer mini's

In de zomer werd op Ravelry een wedstrijdje uitgeschreven op de Purl One, Knit One groep. Er was een speciaal patroon ontworpen door de modjes met de naam Summer mini's dat we gratis kregen en het mooist gebreide paar maakte kans op een stel stekenmarkeerders. Altijd leuk, zo'n uitdaging, vind ik, en dus schreef ik me in.
During the summer the group Knit One, Purl One organised a competition. The moderators designed a special pattern with the name Summer mini's, that we got for free and the most beautiful pair was good for a bunch of stitch-markerd. I always like a challenge so I deceided to join. 




Een bol witte sokkenwol werd gehaald, geverfd en tot bol gedraaid. En ik begon. Maar het ging niet helemaal zoals het moest. Het boordje is een zgn muizentandje, en dat had ik nog nooit gedaan. De eerste versie zat totaal scheef en middenin zat een groot gat. En aangezien ze vanaf het begin als kado bedoeld waren zat me dat toch niet lekker. (Voor de wedstrijd had ik gewoon slim foto's gemaakt, zodat t niet opviel). En dus moest het opnieuw. Na het been begon ik aan de hak. Ik heb tot nu toe geloof ik vier verschillende hakken gebreid en tot nu toe beviel stiekem geen enkele 100%. In de groep werd een methode geopperd die ik probeerde en dat werkte best ok. Dus breide ik vrolijk verder. Maar het patroontje was niet naar mijn zin. Dus haalde ik het weer uit om opnieuw te beginnen en tot de conclusie te komen dat het misschien aan de foto's lag, want ik kon niets bedenken dat ik fout deed. En ach, het zag er toch wel leuk uit zo. Tot ik erachter kan dat ook in de hak, het gedeelte waar je niet opstaat, een patroontje had. En dat had ik dus niet. En dat was toch wel zonde. Dus huppatee, weer alles uit. En toen was de zin me vergaan. Ik ben dus gewoon aan iets anders begonnen.
I purchased a skein white sockwool, dyed it (named it Indian spice, but never really got around taking a picture) and made it into a ball. And so I started. The brim is a special kind, which I had never made before. The first version was very skew and there was a hole somewhere in the middle. And since I intented these as a present from the very start (if it was just for the competition I'd make sure to just take the picture right). And so I had to do it again. After the leg was the heel. I have done several different kinds of heels, but none of them really suited me a 100%. In the group a different method was mentioned which I tried and which was ok. So I knit on happily. But the pattern wasn't that much to my liking. So I pulled it out. Until I then came to the conclusion it probably was because of the pictures, because I didn't get it very different with another try. And hey, it looked quite nice, so I carried on. Until I noticed the heel (the part you don't walk on) had a pattern itself aswell, which I didn't make because of my different kind of heel. And that was a pitty. So heeeeey I pulled it out again. And then I didn't have much fun in knitting on. So I just started something else. 



De wedstrijd was inmiddels voorbij en nadat de winnaar bekend gemaakt was begon het toch te kriebelen door de foto's van al die leuke sokjes van de deelnemers. Bovendien, oktober kwam dichtbij (en dat was mijn deadline) en ik had eigenlijk wel weer zin in een stel sokken. Daarna waren ze eigenlijk best snel gebreid. En ze zijn best leuk geworden. Het boordje en de teen heb ik met een katoenmix gebreid, voornamelijk omdat ik bang was anders niet genoeg te hebben aan slechts één bolletje van 50 gram. Maar eigenlijk staat het wel heel erg leuk.
The competition then was to an end and a winner was announced, when I started to feel like starting again. Besides, octobre had started (which ment my deadline) and I started to feel like knitting some socks again. After I picked it up again, it actually went very easy and fast. And they turned out rather nice aswell. The brim and toe are with a cottonmixed yarn, mainly because I was affraid of not having enough with just the one 50 grams skein I had. But in the end, it looks nice together. 



Sinds zaterdag zijn ze in het bezit van mn zussie. Ik hoop dat ze lekker zitten en ze ze ook mooi vindt.
Since saturday my sisters owns this pair. I hope they wear well and she likes them aswell. 

1 opmerking: