woensdag 24 oktober 2012

Citroendroom cheesecake

Wat doe je als je cheesecake gaat bakken en je citroenzandkoekjes nodig hebt voor de bodem, maar die niet in de supermarkt kan vinden? Juist, dan bak je ze gewoon zelf.
What do you do when you're making a cheesecake and need lemoncookies and can't find them in the store? Right, you just bake them yourself.


Best lekker hoor. Maar in de cheesecake smaken ze nog beter.
They're rather good, but taste better in the cheesecake. 


Het recept van de cheesecake is de citroendroom uit het boekje Cheesecake van K. Black, dat ik voor mijn verjaardag van mijn zusje en haar vriend kreeg. Door en op de cheesecake zit lemoncurd, ook zelfgemaakt, want als je dan toch bezig bent. Het recept daarvoor staat hier.
Overigens maakte ik het recept niet met citroenen maar met satsuma's, die in mijn bio-fruitpakket zaten. Omdat ik eigenlijk dacht dat het limoenen waren.
The recepe for the cheesecake is the lemon dream from the book Cheesecake by K. Black, that I got for my birthday by my sister and her boyfriend. In and on top of the cheesecake is some lemoncurd, that I've made myself aswell. The (dutch) recepe is in the link above.
I made the cheesecake with satsuma's instead of lemons, that came in my bio-fruitpackage. I thought they were lemons at first. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen