zondag 28 oktober 2012

Beestenboel meet & swap

Vrijdag precies een jaar geleden werd de Beestenboel groep op Ravelry opgericht, voor Nederlandse en Belgische amigurumi-haak liefhebbers. Al snel werd dat een heel erg gezellig clubje waar geswapt, gerakt en vooral veel gebabbeld wordt. Om de eerste verjaardag van deze groep te vieren organiseerden de modjes gisteren (zaterdag) een heuse meet in Nijmegen. Shop 'till u drop (bij Diny's  en bij Pipoos) met aansluitend een High Tea (bij Coffyn).

Foto van Coffyn.nl


Ik had deze keer besloten om met de trein te gaan. Ingespannen autorijden was me de vorige keer toch een beetje tegengevallen, als je daarna allerlei mensen gaat ontmoeten die je nog nooit hebt gezien - hoe aardig ze ook allemaal zijn. Ik besloot daarom de trein te nemen en mezelf nog wat leestijd te gunnen. Door een stomme fout van mij (ik was moe en erg verdiept in mijn boek waardoor ik zomaar station Roermond voorbij reed) en werkzaamheden aan de kant van NS (tussen Den Bosch en Nijmegen - waar je normaal gesproken dus ook kan overstappen) was ik wel een beetje laat. Dus er stond al een hele meute enthousiaste haakdames te wachten. Daarna dus shoppen en High Tea'en. Aan het eind van de High Tea gingen we swappen. Het was deze keer een maatloze swap, we wisten dus niet voor wie we het pakketje moesten samenstellen. Wel hadden we een thema: Hallo-Herfst-Feest. 
De swapjes werden verdeeld door een soort stoelendans, maar dan met de pakjes. Telkens trok iemand een lootje met daarop een aanwijzing: links, rechts, aan de persoon tegenover etc. Uiteindelijk kwam er zo een verdeling tot stand. Ik kreeg mijn pakketje van Tamar (LyssaOdyne op Ravelry).

Een gehaakte cupcake konijn, een taartje-sleutelhanger,
 een bolletje roze gemeleerde katoen, een pakje thee
en een pakje koekjes, strikjes en een karton lint


Ikzelf had voor de swap die ik heb gegeven, een poesje gehaakt, dat er op deze foto pijnlijk scheef genaaid uitziet. Maar in het echt was hij toch best schattig.  Het patroon is van Beth Webber.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen