zaterdag 1 september 2012

Show n Tell: Doggie dog

Deze is al een tijdje af, maar ik vergat telkens om een foto te maken. Maar hier issie dus.
This one is finished for a while, but I kept forgetting to take a picture. But here he is.

Ik was zo druk bezig met mijn scriptie en het idee dat bepaalde handwerkdingen af moesten dat me op een begeven moment de zin een beetje verging. Ik had me ingeschreven voor een wedstrijd sokkenbreien en hoe het eruit kwam te zien was niet zoals ik het graag zag. Ik had garen gekocht voor een muts, maar de stekenverhouding klopte voor geen meter bij het patroon dat ik erbij had uitgezocht. Kortom: frustratie. Toen lag in mijn brievenbus opeens een dikke vlop met mijn naam erop.
I was that buisy with my thesis and the idea that some crafting projects had to be finished I was lacking fun doing it. I had entered a competition in knitting some socks and it didn't turn out the way I wanted it. I had bought yarn for a hat and the gauge didn't compell with the pattern I had bought it for. In short: furstration. And then there appeared a thick envelope in our mailbox with my name on it.


En dit was dus de inhoud. Twee prachtige strengen acryl en een boekje met patroontjes. Er zat een kaartje bij dat het was 'omdat handwerken een mensenrecht is'. Daar was ik het eigenlijk wel heel erg mee eens en ik was het me al die tijd gewoon zelf aan het ontzeggen. Daar kreeg ik meteen zin van om weer eens amigurumi's te haken. Ik zocht het patroon uit van het gekke hondje dat links boven op het boekje staat. Ik had het idee dat dat het beste bij het garen zou passen. En zo issie geworden:
And this was what was in it. Two beautiful strands of acryl and a amigurumi patternbook. In it was a card that said it was 'because crafting is a human right'. And that was something I had to agree with. And I was denying this right for myself all this time. It made me want to crochet an amigurumi. So I selected the pattern of the crazy dog that's on the left of the bookcover. I thought this was the pattern that suited best with the colorful yarn. 


In het patroon worden houten kralen gebruikt, dat had hem leuke kraaloogjes gegeven. Ik heb alleen geen houten kralen thuis liggen en dus gebruikte ik gewoon veiligheidsoogjes. De oortjes hebben expres twee verschillende kleuren gekregen. Het is immers een heel eigenwijze 'hond'. (Ja, dat zag ik er ook niet helemaal in, maar ook niet bij het patroon).
In the pattern they use wooden beads, but I don't have any of these. So I used safety eyes. I deliberately used different colors for the ears. He is a very perky little 'dog'. (Yes, I didn't see it either, but I didn't see it in the original pattern too). 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen