maandag 27 augustus 2012

Musical Monday: George Michael

Ik vond dat mn digitale tripje maar weer eens tot een einde moest komen. Ik heb immers vorige week gewoon lekker alles overgeslagen. Dat krijg je als je het druk hebt. Maar nog een week helemaal radiostilte is misschien wat veel van het goede. Ik vind het immers nog steeds erg leuk om een hele week na te denken over wie ik nu weer eens wat zal schrijven. Deze week dus George Michael. Ik heb lange tijd het idee gehad dat het een soort taboe is om zijn muziek leuk te vinden. Het hele tankstation-WC gedoe en de daarop volgende coming-out zijn geloof ik nog niet helemaal sociaal geaccepteerd. Bovendien heeft Michael natuurlijk nog zijn verleden in Wham! en noemen dat dat leuke muziek is, geeft natuurlijk helemaal blijk van wansmaak. Nu ga ik het dus gewoon maar zeggen: ik vind Wham! wel leuk. Maar ja, zal ik dat dan maar voor een volgende keer bewaren? Kerst bijvoorbeeld?
I found my digital trip had to end. I have skipped everything last week. That's what happens when you're buisy. But one more week of a total silence, what might be a bit to much. I still love to think a week about which artist to write about on mondays. So this week George Michael. For a while I have found there is some kind of taboo on liking his music. The whole gasstation-toilet thing and his coming out are not really accepted or something. Plus he's been a part of Wham!, and saying you like that music is evidence of a total lack of taste. But well, I'm just going to say this: I do like Wham!. But I'll save that for a next time. Christmas maybe?




George Michael werd in 1963 geboren in Londen. Hij is het kind van Engelse en Grieks-Cypriotische ouders. Zijn volledige naam is dan ook Giorgios Kyriacos Panayiotou. Hij begon zijn muzikale carrière in een bandje genaamd The Executive, samen met zijn beste vriend Andrew Ridgeley. Ze kenden elkaar van de middelbare school. Dit bandje hield niet lang stand, maar George en Andrew formeerden daarna wel een nieuw bandje, en dat was dus Wham!. Met Wham! had George Michael een aantal hitjes, waarvan de eerste in 1981. Na een aantal solo hits van Michael kwam er in 1986 toch een breuk en ging Michael alleen verder.
Ergens deze maand is het nieuwe album van George Michael uitgekomen. Getiteld White Light. Ik heb hier nog niets van geluisterd, dus ik weet niet of die ook leuk zijn. En het uitkomen van deze CD was ook eigenlijk niet de reden om eens een maandag aan hem te wijden. Dat kwam eigenlijk omdat tijdens een serie Jesus to a child voorbij kwam en ik me voor de zoveelste keer bedacht dat die muziek van George Michael toch eigenlijk echt wel heel erg mooi is. En zo dus ook voor jullie. Dit prachtige nummer, geheel tegen mijn stijl een, een echte slowmo.
George Michael was born in 1963 in London. He's the child of English and Greek-Cypriotic parents, hence his full name is Giorgios Kyriacos Panayiotou. He started his musical carreer in a band calle The Executive, together with his best friend Andrew Ridgeley. They've known eachtother from high school. This band didn't last for very long, but George and Andrew started Wham! after his.With Wham! Michael had a few hit singles, the first one in 1981. But after a few solo hits from Michael in 1986 they did split and George Michael continued as a solo artist.
Somewhere this onth his newest album
White Light has been released. Not that this release was reason for me to dedicate his Musical Monday to George Michael. I thought I'd do that because during some Tv show I heard Jesus to a child and thought to myself once again: George Michael's music actually really is beautiful. And so I'd like to share this beautiful song. Against my style a very slow song. 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen