woensdag 4 juli 2012

Show n Tell: Sleutelhanger

Ik was het bijna vergeten. Maar voor mijn een-op-een sleutelhangerswap heb ik dus zelf ook iets gemaakt. Ik wist eigenlijk niet zo heel erg veel van Aranka. Ze vertelde alleen wel dat ze graag vist met haar buurjongen en dat haar eerste lievelingsdier een uil was, op de tweede plek kwam de kat. Ze leek me een stoere meid, niet zo eentje die van veel roze en strikjes, bloemetjes en hartjes houdt. Dus maakt ik een sleutelhanger met felle, maar stoere kleuren met een uiltje, de letter A en een poezenkopje.
I had almost forgotten. But for my one-to-one keychain swap I myself also made something. I didn't know much about Aranka. She told me she liked fishing with the boy nextdoor, her first favorite animal is an owl, with cats on the second place. She seemed a tough girl, one that doesn't like a lot of pink, bows, flowers or hearts. So I made a keychain with bright, but tough colors with an owl, the letter A and a catshead. 

Sleutelhanger in z'n geheel.
The keychain as a whole.
Het patroon voor het uiltje staat hier . De A improviseerde ik met twee lapjes vilt. Die steek heeft vast een mooie naam. Ik leerde hem als 7 jarige bij overblijf toen ik me verveelde en ik wat stof en naald en draad in mijn handen gedrukt kreeg om een hartje te naaien voor moederdag. :-) Het kattenkopje improviseerde ik van Fimo-klei. Ook dat was lang geleden, maar het lukte toch nog enigszins, ondanks dat het allemaal zo klein moest dat ik alles amper vast kon houden.
The pattern for the owl you'll be able to find here. The A I improvised with two sheets of felt. The stich is one that probably has a name. I learned it as a 7 year-old when staying at school during lunch I got bored and the 'overblijftjuf' put some fabric, needle and threat in my hands to make a heart for mothersday. :-) The catshead I also improvised with Fimo-clay. That had also been a while, but I managed to make something of it, despite the fact it all had to be so small I could barely hold it. 

Detail van de bovenkant
Detail of the top

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen