zaterdag 28 juli 2012

Around the world: United Kingdom

Natuurlijk kan ik in mijn wereldreis (ja, ik kom ook nog op plekken buiten Europa. Even gedult\d) achterblijven en wat Olympische sferen toevoegen. Maar meer dan het noemen van de spelen, zoals ik net deed, zal het niet zijn.
Ofcourse I can't stay behind in my trip around the world (Yes, I'll get to places outside of Europe aswell. Patience!) and add a little Olympic flavor to it all. But more than the mentioning I just did isn't going to happen.

Typically, including the weather


Een paar jaar geleden had het Verenigd Koninkrijk voor mij een reputatie van regenachtig weer, slecht eten en lelijke mensen. Maar ik moet toegeven, ik zal daar best overheen kunnen kijken. Het leukste van de UK vind ik denk ik de geschiedenis, die vol is van koningen en koninginnen, schrijvers, dichters, filosofen en kunstenaars. En ze hebben allemaal hun sporen achter gelaten. Dus wij kunnen de plekken bezoeken waar zij zijn geweest, meer te weten komen over hun levens en wat ze hebben gedaan nog een beetje meer bewonderen.
A few years back, the UK had, for me, a reputation of dreary weather, bad food and ugly people. But I have to admit, I will be able to get over all of this. I think I am most fond of it's history, full of Kings and Queens, writers, poets, artists and philosophers. And they've all left traces for us. So we're able to visit where they've been, learn about their lives and admire what they've done. 


Stratford-upon-Avon, supposedly the birthtown of William
Shakespeare

Maar ik vind ook het landelijke van Engeland mooi, vol met heuvels, cottages en schapen. Hobbit landschap. Op de een of andere manier lijkt het landelijke leven het best mogelijk in Engeland. Maar dat komt misschien alleen maar omdat ik te veel van die Engelse huizenbouw en ik-zoek-een-nieuw-huis-maar-ik-ben-te-kieskeurig TV-series heb gezien.
And then, I also really like the rural English countryside, full of hills, cottages and sheep. Hobbit landscape. Somehow rural living seems to be best possible over there. But maybe that's only the idea I've gotten by watching all these English home-building and I'm-looking-for-a-new-home-but-I'm-to-picky shows on TV. 


Beautiful, huh?

A case in point; A Low Impact Woodland Home,
by Simon Dale


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen