zaterdag 7 juli 2012

Around the world: España - Sevilla

Nog zo'n plek waar ik verliefd op werd, zonder er ooit te zijn geweest is Sevilla. Maar gelukkig voor mij, mijn ouders én mijn zusje heb ik deze prachtige stad daadwerkelijk mogen bezoeken. Twee keer zelfs. En ik stond ooit op het punt om voor een derde keer te vertrekken, maar toen leerde ik de liefde van mijn leven kennen en ik besloot dat ik hem leuker vond.
An other of those places I fell in love with, without having ever been there is Seville. But, luckily for me, my parents and my sister I have been able to visit this city. Twice, to be exact. And I once intented to go there again, but then I met the love of my life and I deceided I liked him better. 

Plaza de España

Sevilla is een stad vol passie en emotie. Misschien dat dit samen gaat met het warme klimaat, zo helemaal in het zuiden van Spanje. Sevilla is de stad van de flamenco, van een (bijna) kitche vorm van katholicisme, en van zowel Katholieke, als oude Moorse kunst. Ik denk niet dat het mogelijk is om dit allemaal te laten zien. Maar hier toch een aantal foto's van mijn vakanties daar.
Seville is a city full of passion and emotions. Maybe this is because of the warm climate, since Seville is all the way to the south of Spain. It is the city of the flamenco, of an (almost) kitchenette form of the katholic faith and a place of both Katholic and Moorish art. I don't think I'll be able to show all of this. But here are a few pictures of my holidays there. 

Een pleintje, ergens
 De beste manier om Sevilla te ontdekken is gewoon lopen en verdwalen. Zo kom je per ongeluk in schitterende, smalle steegjes en pleintjes. Vergeet ook niet om af en toe bij een poort naar binnen te gluren. De meeste Sevillaanse huizen hebben prachtige patio's. Bomen, planten en bloemen zijn goed vertegenwoordigd, ook gewoon op straat.
The best way to explore Sevilla is to just walk and get lost. This way you'll accidentally see beautiful, small streets and hidden squares. Don't forget to take a peek through some gates. Most houses in Sevilla have beautiful patio's. Trees, plants and flowers are well represented through the entire city.  

Tegeltjes op een muur, met vrouwen
en een man in traditionele klederdracht,
op de achtergrond de quadalquivir
 (rivier) , Torro del Oro en
helemaal achterin nog vaag de toren
van de kathedraal
Het meest centrale punt van Sevilla is de gigantische kathedraal. Aan alle kanten zijn pleintjes en straatjes vol met winkeltjes en terrasjes. Dit is ook de plek waar de paardenkoetsjes vertrekken. Het is heerlijk om hier te vertoeven, er is altijd wel iets te zien of te horen. Mijn zusje en ik zijn wel eens met een boekje bij een standbeeld op het plein gaan zitten, tussen de Sevillanen in. Wat was dat heerlijk. Lekker loom lezen terwijl je om je heen overal geroezemoes hoort zonder dat je het kunt verstaan.
The most central place in Sevilla is the enormous cathedral. At all sides there are squares and streets full of little shops and terraces. This is also the place where coaches leave. It's wonderful to spend time here, there always is something to see or to hear. My sister and I once spend an afternoon with a book somewhere near a statue on the large square, right in between the Sevillian people. So wonderful. Feeling languid, reading a book, while everywhere around you there is a buzz you don't understand.  

Detail van de kathedraal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen